A fővárosi önkormányzat fellebbezéssel él a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség határozata ellen, amely elutasította a 4-es metróberuházást. Vajda Pál főpolgármester-helyettes élesen bírálta, sőt egy pénzügyi tanfolyam elvégzésére szólította fel tegnap a pénzügyminisztert, amiért az nem engedélyezte – az antiinflációs politika miatt – a BKV évközi jegyáremelését.Tegnapi lapszámunkban elsőként adtunk hírt róla, hogy az elutasítást azzal indokolta a felügyelőség: a főváros előzetes környezetvédelmi hatástanulmánya nem vizsgálta alaposan a metró további alternatív nyomvonalait, a felszíni tömegközlekedéssel való kapcsolatát, a Gellért téri felszín alatti hőforrások megóvását és a tervezett Köztársaság téri állomás forgalmat indukáló hatását. A határozatban az is szerepel, hogy a metróépítés nem csökkentené a felszíni forgalmat, jelentős zöldterületet veszélyeztetne a beruházás. A Gellért tér alatti karsztvízbázis esetleges megbolygatása miatt több szakmai szervezet, mint például az Országos Geológiai Szolgálat is kifejezte aggodalmát. Demszky Gábor azonban szakmailag elfogadhatatlannak nevezte a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség döntését, s jelezte, hogy a főfelügyelőségnél megfellebbezik a határozatot.A főpolgármester a mai Fővárosi Közgyűlés témáival kapcsolatban kifejtette, hogy a tervek szerint 3,2 milliárd forintot biztosítanak 2001 és 2005 között a zöldfelület-fejlesztési program megvalósítására. Ebből 950 millió forintot tesz ki az Orczy kert parkjának rekonstrukciója. Lapunk úgy tudja, hogy ellenzéki és egyes szocialista képviselők botrányosan kevésnek tartják a zöldterületre fordítandó 3,2 milliárd forintot. A főváros környezetvédelmi bizottságának MSZP-s elnöke például több módosító indítványt terjeszt majd a közgyűlés elé. Ismeretes az is, hogy Budapestnek 10 éve nincs elfogadott környezetvédelmi programja.Vajda Pál városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes a BKV által tervezett évközi jegyáremeléssel kapcsolatosan élesen bírálta Varga Mihály pénzügyminisztert, amiért nem engedélyezte a hatszázalékos augusztusi tarifaemelést. Mint fogalmazott: a pénzügyi tárca vezetőjének érvelése szakmailag olyan gyenge, hogy „ráférne egy pénzügyi tanfolyam” elvégzése. A szocialista városatya tudatta, hogy a BKV idén 76 milliárd forintnyi összkiadással számol, s a 65 milliárd forintnyi bevétel miatt 10,5 milliárdos vesztesége lesz. A főváros 14,2 milliárdos működési, 7,7 milliárdos fejlesztési támogatást ad ebből, a cég menetdíjbevétele pedig 27 milliárd forintot tesz ki. Hangsúlyozta: az államtól működési támogatást továbbra sem kap a BKV, a tanulók és nyugdíjasok jegyéhez nyújtott árkiegészítés szociális támogatásnak minősül. Megjegyezte: a PM-döntés egymilliárd forintos veszteséget okoz a közlekedési társaságnak, az infláció pedig ismét nagyobb lesz a tervezettnél.

Elkezdődött az érettségi: mutatjuk, milyen feladatokat kaptak a diákok