Nem ért egyet a BKV Rt. évközi hatszázalékos viteldíjemelésre vonatkozó javaslatával Varga Mihály. A pénzügyminiszter Demszky Gáborhoz intézett levelében költségoldalról nem tartja megalapozottnak a növelést. Atkári János főpolgármester-helyettes szerint a PM döntése akár a BKV ellehetetlenülését is okozhatja.Év eleje óta csökkent a gázolaj ára, a villamos energia ára az átlagos inflációval megegyező ütemben növekedett, s a bérköltségek sem emelkedtek az ágazati átlagnál nagyobb mértékben – áll Varga Mihály pénzügyminiszter MTI-hez eljuttatott közleményében. Véleménye szerint a fajlagos költségek összességében mérséklődtek. Leszögezi: a helytelen gazdálkodásból eredő veszteség megtérítése nem hárítható át az utasokra és a központi költségvetésre. A beruházási támogatás növelése is a folyó működés költségeit emeli tovább. Varga Mihály úgy látja, hogy a gazdálkodás eredményességének javításáért a tulajdonosnak elsősorban a folyó működésre fordítandó támogatásokat kellene növelni szigorú költséggazdálkodás mellett. Ismeretes: a Főpolgármesteri Hivatal vezetői értekezlete június 11-i ülésén döntött úgy, hogy hatszázalékos évközi, augusztusi jegyáremelést támogat. A BKV Rt. 7,8 százalékkal kívánta növelni az árakat.A pénzügyminiszter döntései – amelyek eddig egyetlen esetben sem támogatták az évközi viteldíjemelési kérelmeket – alapvetően veszélyeztetik a budapesti tömegközlekedést – reagált lapunknak Atkári János pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes. A politikus hangsúlyozta: mostani kérelmük az infláció miatt vált szükségessé, hiszen az a tervezett hat százaléknál – a korábbiakhoz hasonlóan – magasabb lesz. Az utas reálértékben egyre kevesebbet fizet az utazásért, a fővárosi önkormányzat állami támogatása pedig szintén évek óta folyamatosan csökken. Megjegyezte: éves szinten igenis nőttek az üzemanyagárak, ráadásul a BKV szakértői véleményekkel igazolta az akkor még államtitkár Varga Mihálynak, hogy tovább nem lehet racionalizálni a közlekedési társaság gazdálkodását. Az SZDSZ-es főpolgármester-helyettes a tényadatok tanulmányozására szólította fel a pénzügyminisztert. Lapunk kérdésére úgy vélekedett, hogy járatritkítás és üzemidő-csökkentés nem képzelhető el, ám bizonyos lépésekkel várhatóan ellensúlyozni kell a PM elutasító döntését, amely következtében tovább nő a vállalat eladósodása.*A használt hannoveri villamosokkal kapcsolatos minden elszámolást tárjon a közgyűlés elé a városvezetés – ezt kezdeményezi Zsinka László, a fővárosi MIÉP frakcióvezetője. Továbbra sem világos, mennyi pénzt fizettek a járművek beszerzését közvetítő cégnek, illetve mennyibe kerül a peronok átépítése. A MIÉP-es politikus elmondta: Vajda Pál főpolgármester-helyettes és az MSZP bejelentésével ellentétben nem 23 évesek a hannoveri villamosok, hanem átlagban 26 évesek. A szocialisták elmondása alapján 20 éves üzemidőre vásároltuk a járműveket, a gyártó német cég internetes honlapján csak 15 év szerepel.

Fiktívszámla-gyárat számolt fel a NAV