Nem a BKV-jegyáremelésre

2001. 06. 21. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem ért egyet a BKV Rt. évközi hatszázalékos viteldíjemelésre vonatkozó javaslatával Varga Mihály. A pénzügyminiszter Demszky Gáborhoz intézett levelében költségoldalról nem tartja megalapozottnak a növelést. Atkári János főpolgármester-helyettes szerint a PM döntése akár a BKV ellehetetlenülését is okozhatja.Év eleje óta csökkent a gázolaj ára, a villamos energia ára az átlagos inflációval megegyező ütemben növekedett, s a bérköltségek sem emelkedtek az ágazati átlagnál nagyobb mértékben – áll Varga Mihály pénzügyminiszter MTI-hez eljuttatott közleményében. Véleménye szerint a fajlagos költségek összességében mérséklődtek. Leszögezi: a helytelen gazdálkodásból eredő veszteség megtérítése nem hárítható át az utasokra és a központi költségvetésre. A beruházási támogatás növelése is a folyó működés költségeit emeli tovább. Varga Mihály úgy látja, hogy a gazdálkodás eredményességének javításáért a tulajdonosnak elsősorban a folyó működésre fordítandó támogatásokat kellene növelni szigorú költséggazdálkodás mellett. Ismeretes: a Főpolgármesteri Hivatal vezetői értekezlete június 11-i ülésén döntött úgy, hogy hatszázalékos évközi, augusztusi jegyáremelést támogat. A BKV Rt. 7,8 százalékkal kívánta növelni az árakat.A pénzügyminiszter döntései – amelyek eddig egyetlen esetben sem támogatták az évközi viteldíjemelési kérelmeket – alapvetően veszélyeztetik a budapesti tömegközlekedést – reagált lapunknak Atkári János pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes. A politikus hangsúlyozta: mostani kérelmük az infláció miatt vált szükségessé, hiszen az a tervezett hat százaléknál – a korábbiakhoz hasonlóan – magasabb lesz. Az utas reálértékben egyre kevesebbet fizet az utazásért, a fővárosi önkormányzat állami támogatása pedig szintén évek óta folyamatosan csökken. Megjegyezte: éves szinten igenis nőttek az üzemanyagárak, ráadásul a BKV szakértői véleményekkel igazolta az akkor még államtitkár Varga Mihálynak, hogy tovább nem lehet racionalizálni a közlekedési társaság gazdálkodását. Az SZDSZ-es főpolgármester-helyettes a tényadatok tanulmányozására szólította fel a pénzügyminisztert. Lapunk kérdésére úgy vélekedett, hogy járatritkítás és üzemidő-csökkentés nem képzelhető el, ám bizonyos lépésekkel várhatóan ellensúlyozni kell a PM elutasító döntését, amely következtében tovább nő a vállalat eladósodása.*A használt hannoveri villamosokkal kapcsolatos minden elszámolást tárjon a közgyűlés elé a városvezetés – ezt kezdeményezi Zsinka László, a fővárosi MIÉP frakcióvezetője. Továbbra sem világos, mennyi pénzt fizettek a járművek beszerzését közvetítő cégnek, illetve mennyibe kerül a peronok átépítése. A MIÉP-es politikus elmondta: Vajda Pál főpolgármester-helyettes és az MSZP bejelentésével ellentétben nem 23 évesek a hannoveri villamosok, hanem átlagban 26 évesek. A szocialisták elmondása alapján 20 éves üzemidőre vásároltuk a járműveket, a gyártó német cég internetes honlapján csak 15 év szerepel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.