Bejegyzés előtt a Ferihegy Expressz

Putsay Gábor
2001. 07. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jövő hét elején jegyzik be a cégbíróságon a MÁV Rt. és a TriGránit Rt. által 50-50 százalékos tulajdonosi arányban megalapított cégét, amely a ferihegyi gyorsvasút építését bonyolítja. Az 50 millió forintos alaptőkével létrejött Ferihegy Expressz Kft. feladata lesz, hogy a Nyugati Pályaudvar és a repülőtér közötti gyorsvasúttal kapcsolatos munkákat előkészítse, illetve megszervezze – nyilatkozta lapunknak Muzbek András, a Ferihegy Expressz Kft. ügyvezető igazgatója.Februárban mutatta be a MÁV és a TriGránit által létrehozott szakértői munkacsoport a ferihegyi gyorsvasút legújabb tervét. E szerint a szerelvények a Nyugati Pályaudvarról indulnak, Rákosrendező érintésével a Körvasúton haladnak tovább, Rákos állomás után térnek rá az újszász–szolnoki vonalra, innen pedig 5-7 kilométeres új pálya épülne – a tervek szerint a repülőtér alatt alagutat építenének –, amelyen a vonatok a terminálokig haladnának. Muzbek András szerint a vállalatnak egy év áll rendelkezésére, hogy az előkészítő munkákat elvégezze, ezután kezdődhet meg a vasútépítés, illetve a jelenlegi szakaszok felújítása. A nyomvonal pontosításánál tisztázni kell a tulajdonviszonyokat, amelyeknek jelenleg 80-90 százaléka ismert a cég előtt. Az ügyvezető igazgató elmondta: az építési terület biztosítására felveszik a kapcsolatot a XVII. kerületi önkormányzattal, illetve az egységes közlekedési koncepcióról egyeztetni kívánnak a fővárossal is.A terv szerint a vonatok húsz perc alatt érnének ki a városközpontból a repülőtérre és húsz percenként követnék egymást. A beruházás az előzetes számítások szerint tizenötmilliárd forintba kerül, a munkálatok két évig tartanának. A költségek nagyobb részét a magántőke biztosítaná, a MÁV-ra elsősorban a jelenleg is használt vasútvonalak felújítása hárulna. Muzbek hozzátette: szükséges, hogy a MÁV által tervezett beruházásokat előbb kezdjék, így a jelenlegi vasúti pályákon a gyorsvasút indulásáig el lehetne végezni a biztosító és biztonsági berendezések átalakítását. Az új pályaszakasz megépítését, illetve a vasúti kocsik beszerzését a magántőkések vállalnák. Az elképzelések szerint hat új villamos szerelvényt állítanának forgalomba.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.