Érzéketlen a fővárosi önkormányzat a tömegközlekedés helyzete iránt, ezt nem csupán a hannoveri villamosok ügye igazolja, hanem az is, hogy az önkormányzati támogatások befagyasztásával az elmúlt tíz évben 90 milliárd forinttal jutott kevesebb a BKV Rt. működésére – hangzott el a fővárosi Fidesz–MDF–MKDSZ-frakció tegnapi tájékoztatóján. Endrédy István, a közgyűlés városképvédelmi bizottságának elnöke elmondta: 1999 óta évente 13,9 milliárd forintot kap a cég, amely összeg nemcsak a fenntartásra, de a karbantartásra sem elegendő. – A felelősség a BKV mai állapotáért ugyan áthárítható az államra, de ez sem nem etikus, sem nem tartható állapot – vélte Endrédy. Azt is megjegyezte, hogy a közlekedés minősége is romlott Budapesten. A politikus nem ért egyet azzal, hogy a kormány az infláció alultervezésével szándékosan „szorítaná” a BKV-t és a fővárost. Endrédy István tapasztalatai szerint a vidéki nagyvárosok polgármesterei és a közlekedési nagyvállalatok vezetői nem úgy látják a helyzetet, mint a főváros, ennek pedig az lehet az oka, hogy ezen városok nagymértékben támogatják a közlekedési cégeiket.A bizottság elnöke szólt a főváros belső kerületeiben található lakóházak tarthatatlan állapotáról. A lakosság védelme érdekében szükségesnek látja a zajcsökkentő aszfaltbetonozást. Szerinte a duplájára kellene növelni a főváros zöldterületeit. – A parkosítás nem rendítené meg a főváros költségvetését, ezért érthetetlen, miért nem tesz valamit a városvezetés – mondta Endrédy.
Ákosért Oszakában is megőrülnek, a japánok imádják a lemezeit
