Negyedórával csökkent Békés megye elérhetőségének ideje a megyék összefogásával megvalósult új tiszaugi-híddal. A 44-es főút gyorsforgalmivá alakításával tovább nőhet a jelenleg hátrányos térség vonzereje.Békés megye fejlődésének legnagyobb gátja a Budapesttől három-négy órát igénylő autóút, állapította meg 1990 óta többször is a mindenkori megyevezetés. Végül az a furcsa helyzet állt elő, hogy Domokos László megyegyűléselnök, országgyűlési képviselő, és a megye kormánypárti honatyái egy másik megyében megvalósuló négymilliárdos beruházásért lobbiztak. A tiszaugi híd ugyanis Szolnok megyében van, de Békés megye közlekedésére nézve jelentett neuralgikus pontot.A már 80-as években is elavultnak számító hídon olykor tíz percre is lezárultak az autók előtt a sorompók, ha vonat haladt át. Az emiatti torlódás akár 30-40 perccel megnyújhatta a megyeszékhely elérhetőségét. Az építkezés 1999 végén nagy ütemben beindult. A tervekhez képest csaknem fél évvel hamarabb, a napokban adták át a korszerű, kétsávos új hidat, a régi hídon ezután kizárólag a vasúti forgalom halad majd.Átlagosan 10-15 perccel rövidül le az autóút Békés megyébe, amely különösen Szarvas, a 44-es főúton elérhető első város számára jelentős.Domokos László szerint Békés megyének nem fizetős autópályákra, hanem ingyenes gyorsforgalmi utakra van szüksége. Folynak az egyeztetések a 44-es főút településeket elkerülő szakaszának területi kisajátításairól, ezek megépítése a rövidtávú, a gyorsforgalmivá alakítás pedig a középtávú tervek között szerepel. A tiszaugi híd építésének megkezdése máris jótékony hatással volt a külföldi befektetőkre, hiszen tavaly helyezték el egy japán elektronikai gyár alapkövét Békéscsabán. Csak megfelelő közlekedési infratsruktúra biztosíthatja Békés másik neuralgikus pontja, a magas munkanélküliség felszámolását, mondta az elnök.
Imával és gyertyagyújtással emlékeznek Charlie Kirkre a Szent István bazilikánál
