Hulladékfeldolgozónak lenni sem egyszerű. A MÉH-utód Ereco Rt. győri telephelyén például amiatt vakarja feje búbját a vezérkar, hogyan szállíthatná el a Reptéri úti telken felgyülemlett ipari és lakossági kulimászt. Ideálisnak a vasúti szállítás ígérkeznék, karnyújtásnyira a teleptől az iparvágány, éppen csak föl kellene tenni a vagonokra a hóbelevancot, aztán hajrá. Ez a változat azonban nem működik, ugyanis az említett sínpár áthalad valami szomszédos üzem területén, ott pedig beintettek Erecóéknak (szaknyelven: tilosra állították a szemafort), így aztán nincs vasúti hulladékszállítás, mindössze feszültség van az Ereco Rt., illetőleg a szomszédos cég – nevezzük GE Hungary Tungsram Lightingnek – között.A regionális újság, a Kisalföld riportere nem volt rest, megkérdezte a helyi Reflex Környezetvédő Egyesület illetékesét, mondaná meg, helytállók-e az Ereco környezetvédelmi érvei, hogy tudniillik hulladékszállításra a legalkalmasabb a vasút – ehhez képest a közúti hulladékszállítás harmincszor jobban szennyezi a környezetet és négyszer akkora zajt csap.Igen, mondták erre Reflexék, sőt jó, ha tudjuk: a teherautók energiafelhasználása ötször-nyolcszor nagyobb, mint a vonaté, az ugyanis csak elpöfög az iparvágányon, zakatol egy keveset, viszont semmi más probléma nincsen vele, kutyát, macskát ritkán üt el, azonkívül a mozdonyvezető sem szokott eldobálni tampont, óvszert, kiolvasott szexmagazint, mint a magányban megfáradt kamionsofőrök…Mindennek ellenére az áthaladást megtagadó cég kommunikációs igazgatója kijelentette: nem engedélyezi az Ereco keresztülvonatozását az ő telkükön, ők ugyanis védik saját dolgozóik egészségét, ameddig csak lehet, de még azon túl is.Marad a kulimász, ahol volt.
Óriási lehetőség a világ énekeseinek: újraindul az Intervíziós Dalfesztivál
