A főváros 266 taxiállomás kialakítását tervezi az idén, s a drosztok használatáért a taxisoknak nem kell fizetni. Az érdekvédő szervezetek mégis szkeptikusak. Úgy vélik, a közterületek tulajdonosainak sajátos érdekei és a piac szabályozatlansága miatt még sokáig kell arra várni, hogy kulturáltabb körülmények között szállíthassák az utasokat.Százmillió forintos költséggel 266 budapesti taxiállomás létesítését tervezi az idén a fővárosi önkormányzat. Az első ütemben 141 droszt kialakítására lehetett pályázni, most 45 budapesti állomás létrehozására írt ki nyílt közbeszerzési tendert a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Kht. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent jó hírt Horváth Pál, a Fuvarozók Országos Demokratikus Szövetségének elnöke mégis kétkedve fogadja.– A 45 állomás létesítéséről szóló tender már a második az idén, de eddig egyetlen droszt sem készült el a fővárosban – mondja. – A kht.-nek 1999. december végéig kellett volna felállítania a drosztokat, s mert erre nem került sor, felmerült a kht. megszüntetése is, de aztán egy évvel meghosszabbodott a határidő. Az is eltelt, s most már 2001. júliusát írjuk. Horváth Páltól megtudtuk: a taxisok két évvel ezelőtt összeállítottak egy listát arról, szerintük hol szükségesek az állomások, ám a jelek szerint sokféle érdek késlelteti a kérdés megnyugtató rendezését. Ha a főváros a kerületek tulajdonában lévő területen tervez drosztot, akkor ehhez szükséges a kerületi jóváhagyás, s a területi viták rendezése – a sajátos kerületi érdekek miatt – most még nehezebbnek látszik. Horváth Pál véleménye egyébként az, hogy a 266 droszt is kevés lenne, legalább 300-at kellene kiépíteni.Rusznák Imre, a Fővárosi Közgyűlés kereskedelmi és fogyasztói érdekvédelmi bizottságának elnöke lapunknak elmondta: valóban sok időt vesz igénybe, hogy mind a 23 fővárosi kerülettel és a közterületek más tulajdonosaival sikerüljön közös nevezőre jutni, de a munka nagyján már túl vannak, s folyik a tervezett beruházás első ütemében benyújtott pályázatok értékelése is. Még hiányzik a tulajdonosi hozzájárulás az V. és a XV. kerületben, de minden jel arra mutat, hogy nincs messze a megoldás. Továbbra is komoly gond viszont, hogy a ferihegyi droszt létesítéséhez nem járul hozzá a terület tulajdonosa, a Légiforgalmi és Repülésügyi Igazgatóság (LRI).– Bízom benne, hogy lesz megoldás – mondja Rusznák Imre –, mert az LRI-re is vonatkozó rendelet szerint a vita középpontjában álló terület közforgalmi célú magánterület.Sipeki József, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési osztálya taxis szekciójának elnöke elégedett az eddigi eredményekkel. Mindazonáltal úgy véli, a drosztok sem oldják meg a piac szabályozatlanságának és túlkínálatnak a gondját. Így a drosztokon is tartani lehet majd a sokszor durva eszközökkel folyó „kiszorítósditól”, vagyis a taxisháború folytatódásától.
Verstappennel nem bírtak, Piastri rémálma valósult meg Bakuban
