Lassan készülnek a taxidrosztok

2001. 07. 09. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főváros 266 taxiállomás kialakítását tervezi az idén, s a drosztok használatáért a taxisoknak nem kell fizetni. Az érdekvédő szervezetek mégis szkeptikusak. Úgy vélik, a közterületek tulajdonosainak sajátos érdekei és a piac szabályozatlansága miatt még sokáig kell arra várni, hogy kulturáltabb körülmények között szállíthassák az utasokat.Százmillió forintos költséggel 266 budapesti taxiállomás létesítését tervezi az idén a fővárosi önkormányzat. Az első ütemben 141 droszt kialakítására lehetett pályázni, most 45 budapesti állomás létrehozására írt ki nyílt közbeszerzési tendert a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Kht. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent jó hírt Horváth Pál, a Fuvarozók Országos Demokratikus Szövetségének elnöke mégis kétkedve fogadja.– A 45 állomás létesítéséről szóló tender már a második az idén, de eddig egyetlen droszt sem készült el a fővárosban – mondja. – A kht.-nek 1999. december végéig kellett volna felállítania a drosztokat, s mert erre nem került sor, felmerült a kht. megszüntetése is, de aztán egy évvel meghosszabbodott a határidő. Az is eltelt, s most már 2001. júliusát írjuk. Horváth Páltól megtudtuk: a taxisok két évvel ezelőtt összeállítottak egy listát arról, szerintük hol szükségesek az állomások, ám a jelek szerint sokféle érdek késlelteti a kérdés megnyugtató rendezését. Ha a főváros a kerületek tulajdonában lévő területen tervez drosztot, akkor ehhez szükséges a kerületi jóváhagyás, s a területi viták rendezése – a sajátos kerületi érdekek miatt – most még nehezebbnek látszik. Horváth Pál véleménye egyébként az, hogy a 266 droszt is kevés lenne, legalább 300-at kellene kiépíteni.Rusznák Imre, a Fővárosi Közgyűlés kereskedelmi és fogyasztói érdekvédelmi bizottságának elnöke lapunknak elmondta: valóban sok időt vesz igénybe, hogy mind a 23 fővárosi kerülettel és a közterületek más tulajdonosaival sikerüljön közös nevezőre jutni, de a munka nagyján már túl vannak, s folyik a tervezett beruházás első ütemében benyújtott pályázatok értékelése is. Még hiányzik a tulajdonosi hozzájárulás az V. és a XV. kerületben, de minden jel arra mutat, hogy nincs messze a megoldás. Továbbra is komoly gond viszont, hogy a ferihegyi droszt létesítéséhez nem járul hozzá a terület tulajdonosa, a Légiforgalmi és Repülésügyi Igazgatóság (LRI).– Bízom benne, hogy lesz megoldás – mondja Rusznák Imre –, mert az LRI-re is vonatkozó rendelet szerint a vita középpontjában álló terület közforgalmi célú magánterület.Sipeki József, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési osztálya taxis szekciójának elnöke elégedett az eddigi eredményekkel. Mindazonáltal úgy véli, a drosztok sem oldják meg a piac szabályozatlanságának és túlkínálatnak a gondját. Így a drosztokon is tartani lehet majd a sokszor durva eszközökkel folyó „kiszorítósditól”, vagyis a taxisháború folytatódásától.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.