Nem késik az autópályák építése

Hunyor Erna
2001. 07. 06. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eredeti ütemterv szerint halad a Magyar Autópálya-építő Konzorcium és a Magyar Hídépítő Konzorcium az M3-as és az M7-es autópálya, az M9-es autóút, valamint a Tisza-híd és a szekszárdi híd építésével – közölte Farkas László, a Vegyépszer Rt. projektigazgatója tegnapi sajtótájékoztatóján.Eddig, az eredeti ütemtervhez képest 97,9 százalékos teljesítményt értek el a kivitelezők. A megbízó, a Nemzeti Autópálya Rt. 25 milliárd forintot utalt át az elvégzett munkákért. A konzorcium az öt projektet 138,8 milliárd forintért vállalta el. Ebből az M3-as Füzesabony–Polgár közötti szakasza 69,5 milliárd forintba, a hozzá kapcsolódó Tisza-híd 14,7 milliárd forintba, az M7-es jobb pályájának felújítása és az Aliga–Zamárdi közötti új pálya megépítése pedig 31,8 milliárd forintba kerül. A szekszárdi híd költsége 9,3 milliárd, a hozzá kapcsolódó 20 kilométeres M9-es autóúté pedig13 milliárd forint.Mint ismeretes, a kormány 1999 májusában tízéves, középtávú gyorsforgalmi-úthálózat fejlesztési programot fogadott el. Tavaly pedig arról döntött, hogy a programot fel kell gyorsítani. Eszerint 2007-ig több mint 700 kilométer gyorsforgalmi utat kell megépíteni.Farkas László hangsúlyozta: az M3-as 61,5 kilométeres szakaszát, valamint az autópályát Emőddel összekötő mintegy öt kilométeres leágazását, továbbá a polgári Tisza-híd építését a konzorcium várhatóan 2002. november 30-ra fejezi be.A projektigazgató közölte, hogy az épülő M3-as 143–168 kilométer közötti szakaszát a Vegyépszer Rt. építi, ahol a földmunka készültsége 80 százalékos. A Ganz Rt. gyártócsarnokaiban készülnek a híd acélszerkezeti elemei, amelyeknek beúsztatását, illetve beemelését novemberben tervezik, amikor a számítások szerint a Tisza vízállása a legalacsonyabb.Farkas László szólt arról, hogy az Aliga–Zamárdi közötti új pálya munkaterületét csak június 7-én vehette át a konzorcium, miután az építési engedély kiadása elhúzódott. A munkák jelenlegi állása alapján a konzorcium úgy látja, hogy 2002. április 30-án ezen a szakaszon is megindulhat a forgalom; az M9-es autóút és a szekszárdi Duna-híd átadásának határideje pedig 2003. június 30-a lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.