Az eredeti ütemterv szerint halad a Magyar Autópálya-építő Konzorcium és a Magyar Hídépítő Konzorcium az M3-as és az M7-es autópálya, az M9-es autóút, valamint a Tisza-híd és a szekszárdi híd építésével – közölte Farkas László, a Vegyépszer Rt. projektigazgatója tegnapi sajtótájékoztatóján.Eddig, az eredeti ütemtervhez képest 97,9 százalékos teljesítményt értek el a kivitelezők. A megbízó, a Nemzeti Autópálya Rt. 25 milliárd forintot utalt át az elvégzett munkákért. A konzorcium az öt projektet 138,8 milliárd forintért vállalta el. Ebből az M3-as Füzesabony–Polgár közötti szakasza 69,5 milliárd forintba, a hozzá kapcsolódó Tisza-híd 14,7 milliárd forintba, az M7-es jobb pályájának felújítása és az Aliga–Zamárdi közötti új pálya megépítése pedig 31,8 milliárd forintba kerül. A szekszárdi híd költsége 9,3 milliárd, a hozzá kapcsolódó 20 kilométeres M9-es autóúté pedig13 milliárd forint.Mint ismeretes, a kormány 1999 májusában tízéves, középtávú gyorsforgalmi-úthálózat fejlesztési programot fogadott el. Tavaly pedig arról döntött, hogy a programot fel kell gyorsítani. Eszerint 2007-ig több mint 700 kilométer gyorsforgalmi utat kell megépíteni.Farkas László hangsúlyozta: az M3-as 61,5 kilométeres szakaszát, valamint az autópályát Emőddel összekötő mintegy öt kilométeres leágazását, továbbá a polgári Tisza-híd építését a konzorcium várhatóan 2002. november 30-ra fejezi be.A projektigazgató közölte, hogy az épülő M3-as 143–168 kilométer közötti szakaszát a Vegyépszer Rt. építi, ahol a földmunka készültsége 80 százalékos. A Ganz Rt. gyártócsarnokaiban készülnek a híd acélszerkezeti elemei, amelyeknek beúsztatását, illetve beemelését novemberben tervezik, amikor a számítások szerint a Tisza vízállása a legalacsonyabb.Farkas László szólt arról, hogy az Aliga–Zamárdi közötti új pálya munkaterületét csak június 7-én vehette át a konzorcium, miután az építési engedély kiadása elhúzódott. A munkák jelenlegi állása alapján a konzorcium úgy látja, hogy 2002. április 30-án ezen a szakaszon is megindulhat a forgalom; az M9-es autóút és a szekszárdi Duna-híd átadásának határideje pedig 2003. június 30-a lesz.
Janos Lazar: Peter Magyar Seeks Hungarians’ Trust Through Lies
