Népszerű netkávézók

2001. 07. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az internetkávézók műfaja Magyarországon még csak néhány éve vált ismertté, ennek ellenére ma már közel ötven ilyen kávézó működik országszerte. Ezek egy része — húsz-huszonöt kávézó — Budapesten, a többi pedig elsősorban a vidéki nagyvárosokban nyitotta meg kapuit, így az országra sok területen jellemző centralizáció ebben a műfajban szerencsére kevésbé van jelen. Az internetkávézók egy része, szám szerint hat, az Axelero anyavállalata, a Matáv jóvoltából jöhetett létre, és a Matáv Pontokban üzemel, kivétel ez alól a tavaly nyáron a Castro étteremben indított internetezési lehetőség. Az Axelero a megújított Műszaki Könyváruházban nyitotta meg legújabb internetkávézóját. A Liszt Ferenc téri szórakozónegyedben található könyvesboltban három, bérelt vonali internet-hozzáférést biztosító számítógép áll az érdeklődők rendelkezésére.Az internetkávézók legtöbbje már működő vendéglátó-ipari egységekben található. A kávéház-tulajdonosok számára ez a megoldás azért előnyös, mert a tapasztalatok szerint az internetező vendégek hosszabb időt töltenek ott, s általában vissza is térnek: a visszatérő vendégek aránya jóval magasabb, mint a hagyományos vendéglátóhelyeken. A könyvesboltokban üzemelő internetkávézók megjelenése sem teljesen új keletű Magyarországon, ráadásul ezeket azok látogatják, akikre még inkább jellemző a hoszszan tartó és rendszeres szörfölés.Az internetkávézók ma elsősorban a fiatalok, a diákok, valamint a külföldiek körében népszerűek: a tapasztalatok szerint minden hatodik-hetedik vendég külföldi. Egy átlagos internetkávézóba járó vendég legalább napi fél, legfeljebb két és fél órát internetezik. Számos látogató veszi igénybe a diákkedvezményt, illetve a bérletvásárlás lehetőségét, amely tíz-húsz alkalomra szól.Az Axelero megbízásából a Wunderman Cato Johnson által a vendéglátó-ipari egységet üzemeltetők körében készített kutatás eredményéből kiderül, hogy a megkérdezettek kilencvenhat százaléka ismeri az internetet, több mint fele már hallott az internetkávézókról. Az üzemeltetők véleménye a kávézók lehetséges vendégköréről megegyezett a valós tapasztalatokkal, amelyek szerint a fiatalabbakra, magasabb iskolai végzettséggel rendelkezőkre és jobb anyagi helyzetűekre lehet leginkább számítani. Azok, akik nem találnák megvalósíthatónak internetkávézó létrehozását saját egységükben, elsősorban az érdeklődés feltételezett hiányát (ötvenhárom százalék), másodsorban a hely hiányát (tizennyolc százalék) hozták fel érvként. Azoknak, akik elképzelhetőnek tartanák ilyen funkció létesítését, negyvenkét százaléka volt budapesti, ötvennyolc százaléka pedig vidéki, tehát a fent említette szimmetrikusság e tekintetben is igaz a Budapest és vidék közötti megoszlásra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.