A közlemény szerint a hitel tizenöt éves futamidejű a Magyar Fejlesztési Bank garanciájával, amely mögött az MFB-ről szóló törvény alapján a magyar állam készfizető kezességvállalása áll biztosítékként. A hitelösszeg kétharmad részét forintban, egyharmad részét devizában folyósítják. A főszervezők a tranzakció nyíltpiaci szindikálását a közeljövőben kezdik meg. A hitelnyújtás elsősorban hazai pénzintézetek forrásainak bevonásával valósul meg. Az OTP Bank által vezetett főszervezői konzorcium a Martonyi és Kajtár Baker&McKenzie Ügyvédi Irodát bízta meg a hitelnyújtók jogi képviseletével.
Magyarországon az autópálya-finanszírozást a Magyar Fejlesztési Bank végzi három forrásból: az első az a rész, amelyet az MFB tőkeemelés formájában kap az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.-től. Második forrás a banki hitelek, amelyeket az MFB állami garanciával vesz fel, harmadik pedig a kötvénykibocsátásból befolyó öszszeg. A tervek szerint a fejlesztési bank tőkeágon ez év végéig 54 milliárd forintot juttat a Nemzeti Autópálya Rt.-nek.
Horvátországban is a hazai cégeket szeretné előnyben részesíteni a kormány az autópálya-építési programban derül ki a Jutarnji List című zágrábi napilap keddi számából. A lap arról adott hírt, hogy szeptemberben pályázatot írnak ki három alagút megépítésére a Zágráb és Fiume között tervezett autópálya nyomvonalán. A kormány meghívásos pályázatot javasol, hogy valamelyik horvát cég nyerhesse el a megbízást.
A Liverpool megint elszórakozta az előnyét, Szoboszlai kisegítette a csapatot
