Lényeges megtakarításokat érnek el a cégek az interneten történő beszerzéssel. A hazai menedzsereket is komolyan foglal-koztatják azok a lehetőségek amelyek az e-beszerzésben rejlenek, az előrejelzések szerint mindez néhány éven belül fontos üzleti tényezővé válik.
Magyarországon kétféle internetes beszerzési forma alakult ki, amelynek lényege a lehető legszélesebb szállítói kör versenyeztetése – tudtuk meg Pécsi Ferenctől, az egyik internetes tanácsadó cég munkatársától. Az egyik esetben egy vállalat azokból a cikkekből, amelyekből nagy tételben vásárol, egy virtuális katalógust „dob a piacra”, ebből a beszállítók pontosan informálódhatnak. Másodsorban, ha a cég vásárolni kíván, akkor on-line árverésre hívja a beszállítókat, a hálón közli a legfontosabb adatokat, így az időpontot és az általa optimálisnak tartott árat. Ezt követően a beszállítók licitálhatnak, és az nyer, aki a legjobb feltételek mellett a legalacsonyabb áron tud szállítani.
A szakemberek szerint az internetes beszerzés hazánkban még gyerekcipőben jár, ám minden lehetőség adott a gyors fejlődéshez. A cégek elsősorban a fogyóeszköznek számító szükségleteiket szerzik be nagy tételben interneten keresztül, ám néhány multi már bejelentette, hogy teljes egészében át kíván állni az elektronikus beszerzési formára.
A General Electric Hungary tavaly döntött a beszállítói hálózat elektronikus módon való szervezéséről, a Mol Rt. is úgy határozott, hogy döntően az internet felhasználásával bonyolítja vásárlásait. Az olajvállalat idén például százmillió forintos rendelést kíván leadni a világhálón.
Az árveréses formát a közelmúltban alkalmazták gyógyszergyárak vagy járműberendezéseket előállító vállalatok. Ezek legnagyobb beszállítói a papíriparban érdekelt vagy tisztítószereket előállító cégek, illetve amelyek kisebb gépalkatrészeket készítenek. A jó kommunikáció ez esetben is lényeges, olyan szabványok uralják az e-kereskedelmet, amelyek a résztvevők számára könnyen megérthetők.
Harcolni kell az igazságért és a hazugság ellen – Kövesse nálunk élőben!
