Páty és az M1-es autópálya közé eső részén található az a 35 ezer négyzetméteres – a helyi védettség alatt álló Füzes-patakot is magá-ban foglaló – telek, amelyen ipari területet kíván a tulajdonosa kialakítani. A Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság azzal a kikötéssel járult hozzá a munkálatokhoz, hogy a feltöltés csak egy méter magasságú lehet, a lezáró rézsű pedig minimum tíz méterre legyen a patak partjától. Ezzel szemben a töltés most mintegy két-három méter magasságú, a rézsű pedig egészen a patakba lóg, még a vízfelület egy részét is lezárja. Vas János, a Duna– Ipoly Nemzeti Park igazgatójától megtudtuk: ismeri a problémát, amelyet egyelőre nem tud le-állíttatani. Szakhatóságként csak annyit tud tenni, hogy nem járul hozzá a természetes vízjárás elzárását eredményező rézsűfal kialakításához.
Zsarnóczay István, a ZSMTE titkára, a pátyi önkormányzat településfejlesztési és környezetvédelmi bizottságának tagja elmondta: ismeretei szerint a feltöltéshez szükséges kő- és földmennyiséget a Budai Központi Kerületi Bírósághoz közel épülő lakópark területén termelik ki. Mint fogalmazott: július vége óta Kamaz teherautók tucatjai szállítják a köveket. A gépjárművek által felkavart por a pátyiakat nagyon zavarja, a tehereautók súlya miatt pedig már sok helyen tönkrement a közút aszfaltszalagja.
Megtudtuk: a kivitelező már az engedély kérvényezése előtt megkezdte a munkálatokat, az önkormányzattól pedig csak fennmaradási engedélyt kapott. Santl János, Páty önkormányzatának műszaki irodavezetője szerint a hivatal a jogerős építési engedély kiadásáig leállítatta a munkálatokat. A beruházó azonban ennek nem tett eleget. Illés Zoltán, az Országgyűlés környezetvédelmi bizottságának elnöke szerint a polgármesteri hivatalnak akár bírósági úton is ki kell kényszeríttetnie, hogy a vállalkozó betartsa a rendelkezéseket.
Sárközi György, a terület tulajdonosának megbízottja lapunknak elismerte: az odahordott föld az engedélyezettségi kötelezettséghez még nem kötött egyméteres feltöltésnél magasabb halmot képez. Mint fogalmazott, jelenleg csak durva feltöltést végeznek, a helyenként három méter magasságot mindenhol, egységesen egy méterre gyalulják le, a patakpart rézsűjét pedig három méterrel hátrább viszik.
A Liverpool megint elszórakozta az előnyét, Szoboszlai kisegítette a csapatot
