Extrém Astra ámokfutóknak

Tessék elfelejteni a bungee jumpingot – Rüsselsheim hamarosan piacra dobja az eddig ismert leghatásosabb adrenalinszint-növelő eszközt. Az Opel X-Treme az Astra kupéra épül, de a hűtőrácsra helyezett emblémán kívül nem sok közös alkatrészük van.

Svékus Gergely
2001. 08. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ritka, bár nem ismeretlen recept: végy egy sikeres, polgárian sportos autót, építs belőle konkurenciaverő versenygépet, majd ez utóbbit szelídítsd vissza annyira, hogy a közlekedésfelügyelet legalábbis határesetnek elfogadja. Az eredmény egy rendszámmal ellátott fenevad, a milliomosok pénztárcájának megnyitására és az autórajongók figyelmének megragadására leginkább alkalmas eszköz.
Az Opel ezt az egzotikus fogást tálalta fel a közelmúltban. A közúti versenyautó ötlete már a februári genfi autószalonon felmerült bennük, ahol a kiállított tanulmánytervre tucatjával érkeztek a spontán megrendelések, ezért az Opel Performance Center GmbH megbízást kapott, hogy egy esetleges exkluzív kisszéria erejéig fejlessze tovább az X-Treme projektet.
De vajon mire képes ez az Astra, hogy ennyire felkavarta a kedélyeket? Első pillantásra nyilvánvaló, hogy formaterve a német túraautó- bajnokságban szereplő V8 kupétól származik. Csakhogy ebben az esetben nem hasonlóságról van szó, hanem azonosságról. Már az gyanús, hogy az ajtók felfelé nyílnak. A magas, szénszálas küszöb mögött messze hátratolva található a kormány és a vezetőülés – ezt a megoldást a versenysportban a jobb súlyelosztás érdekében alkalmazzák.
Az egyensúlyra itt is szükség van: az Opel négyliteres V8-as blokkja 444 lóerőt teljesít. Ehhez vegyük hozzá a 530 Nm forgatónyomatékot, a mindössze 1150 kilogrammos csővázas karosszériát és a 20 collos kerekekre szerelt szénszálas verseny-féktárcsákat – a versenyautónál valamivel lágyabb, harmonikusabb vonalvezetésű kocsi gyorsulásának és lassulásának egyedül a sofőr tudása, vagy még inkább gyomra szabhat gátat.
Persze mégiscsak utcai autóról van szó, ezért az OPC mérnökei ötven nap alatt módosították, kulturáltabbá tették a szelepvezérlést és a motorelektronika beállítását, az ötpontos övvel felszerelt, szénszálas versenyülések pedig valamivel vastagabb párnázást kaptak. Ez utóbbival nagyjából ki is merül a kényelmi extrák sora, de ha valóban beindul az Opel X-Treme forgalmazása, nem valószínű, hogy a légkondicionáló hiánya rettentené el az érdeklődőket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.