Kevesen ismerték fel a turisztikából élők közül a közös munka eredményességét, inkább konkurenciaharc folyik a vendégek elcsábításáért. Ezen kívánnak változtatni – mondta Taschner Tamás, a Magyar Turizmus Rt. Nyugat-dunántúli Marketingigazgatóságának vezetője. A három, határ menti magyar megyében a vendégéjszakák száma tizedével nőtt, és ma már a hazai turizmusból 12-13 százalékban részesednek.
Bizonyos kapcsolódási pontok a két célterület között már létrejöttek. A Kőszeg menti Írottkő Natúrpark rendezvényeit (például gombatúra) nem korlátozza magyar földre, de több idegenforgalmi kiadvány is együtt tárgyalja földrajzilag és hagyományait.
Elkészült egy tanulmány, amely feltárja a hibákat, és körvonalazza a közös idegenforgalmi marketingben rejlő lehetőséget. Nagy vonalakban egyetértenek abban, hogy a kínálatot egymásra építve jobban értékesíthetik, s célszerű új, közös ajánlatokkal is előállniuk. Főként az egészségturisztika terén vannak jó lehetőségek, hiszen a Nyugat-Dunántúl gyógyfürdőit ma is előszeretettel látogatják a nyugati vendégek. Szép jövő előtt áll a soproni, a kőszegi és a burgenlandi borvidék összekapcsolása. A borutak kirajzolódtak, az átjárhatóságot pedig biztosítaniuk kell. Egymás kölcsönös ajánlása nem gyengíti, hanem növeli a bevételeket.
A Liverpool megint elszórakozta az előnyét, Szoboszlai kisegítette a csapatot
