- nyilatkozta lapunknak Lányi Zsolt, az Országgyűlés honvédelmi bizottságának tagja, volt elnöke. Szerinte a vezérkarnak függetlenül a politikától és a civil kontrolltól foglalkozni kellett volna ezzel a problémakörrel. Hozzátette: még nem fordult elő, hogy védtelen legyen a magyar légtér, s az a felfogás sem jó, ha teljesen a NATO-ra bízza magát a Magyar Honvédség.
Ismeretes: jövőre valamennyi MiG-29-es gépnek át kellene esnie egy nagyjavításon, különben biztonságosan nem lehet velük felszállni. A legkisebb élettartam- meghosszabbító javítás is hónapokat venne igénybe. A MiG-ek NATO-kompatibilissá tételére egy német–orosz vegyesvállat jogosult, üzemidő-meghosszabbító javításra azonban más, többek között hazai cégek is. A magyar fél egyelőre nem kötött szerződést a MiG-ek üzemidő-meghosszabbító munkálatainak elvégzésére senkivel, ám nincs még döntés a használt nyugati vadászgépek beszerzéséről sem. A nemzetbiztonsági kabinet ugyan a tervek szerint ősz elején határoz a három – az amerikai F–16-os, a svéd Gripen és a török F–16-osokra – benyújtott ajánlatról, s várhatóan kihirdetik a nyertest, azok hazai üzembe állítása, az infrastruktúra kiépítése is három évet vesz igénybe.
Fodor Lajos vezérkari főnököt és helyettesét, Havril András tábornokot szabadságuk miatt nem sikerült elérnünk.

Ki gondolta volna? Petőfi leszármazottja egy budapesti étteremben dolgozik!