A Magyar Autópálya-építő Konzorcium a beruházást megelőzően a Budapesti Műszaki Egyetem illetékes tanszékcsoportját, illetve a Sztrádateszt Kft.-t kérte fel független minőség-ellenőrzési szakértőként, amelyek a folyamatosan elvégzett vizsgálatok eredményeit egyrészt az Általános Mérnöki Iroda (ÁMI) Kft.-nek, másrészt a konzorciumnak küldik el. A rendszerbe a megbízó Nemzeti Autópálya (NA) Rt. ezenkívül bevonta a Közlekedéstudományi, illetve az Építéstudományi Intézetet is, amelyek többek között az egyetem és a Sztrádateszt laboratóriumi vizsgálatait is ellenőrzi. Farkas László, az M3-as projektigazgatója elmondta: a konzorcium mindkét tagja, a Vegyépszer és a Betonút is rendelkezik az ISO 9001-es minősítéssel, az auditálás minden évben megtörténik. A fővállalkozó csak olyan céggel köt szerződést, amelyik megfelel ezen elvárásoknak.
A konzorcium, illetve a minőség-ellenőrzést végző cégek képviselői tegnap azon a helyen tájékoztatták a sajtót, ahol Keller László szocialista képviselő szerint súlyos műszaki hiányosságok tapasztalhatók. Mint ismeretes, a parlamenti ellenzék képviselői szívesen bírálják a kormány autópálya-építési programját, ezen belül azt, hogy egyes munkafolyamatok nem az elvárható minőségben zajlanak. Keller László ezt megelőzően fényképeket készített, amelyek szerinte azt támasztják alá, hogy a beruházók silány munkát végeznek. Mint azt a konzorcium képviselői a helyszínen bemutatták: a szóban forgó felvételek az egyes munkafolyamatok közben készültek, így nem adnak valós képet az elvégzendő munka minőségéről. Karsai László, az ÁMI ügyvezető igazgatója elmondta, hogy minden egyes pályaszerkezeti réteget naponta több alkalommal megvizsgálnak; egy adott munkafolyamatot csak abban az esetben lehet megkezdeni, ha az előzővel kapcsolatban mindent rendben találtak. Az autópálya töltését alkotó anyagokat, illetve az ehhez kapcsolódó munka minőségét a projekt során tizenkétezer alkalommal ellenőrzik a szakemberek.
A Nemzeti Autópálya Rt. igazgatóságának újonnan megválasztott elnöke, Diczó János lapunknak elmondta: az NA, tekintettel arra, hogy a jövőben az eddiginél több sztráda épül, az autópálya-építkezések előkészületeit kívánja felgyorsítani, ehhez pedig a jelenlegi létszám bővítésére lesz szükség.
A Liverpool megint elszórakozta az előnyét, Szoboszlai kisegítette a csapatot
