A kétüléses, nyitott Mercedes sportautó fogalom az autózásban. Közel fél évszázaddal ezelőtt kezdődött ez a sikertörténet, s ha azt is figyelembe vesszük, hogy a Mercedes SL mindig is méregdrága autónak számított, akkor igazán elismerésre méltó, hogy majdnem félmillió készült már belőlük. A most bemutatott ötödik generáció számos műszaki csemege mellett egy igazi technikai világújdonságot is magáénak tudhat. Ez nem más, mint az SBC-fékberendezés. Az SBC olyan elektrohidraulikus fék, amely az első lépés a teljesen elektronikus fékrendszerek irányába. A tucatnyi érzékelőt és bonyolult elektronikát tartalmazó fékrendszer szinte önálló életet él a kocsiban: ha például azt érzékeli, hogy a vezető hirtelen átteszi a lábát a gázról a fékre, akkor készenléti állapotba helyezi a fékeket. Vagyis a féktárcsákra helyezi a fékbetéteket, s ha a sofőr valóban fékez, akkor a lehető leghamarabb felépül a kellő nyomás a fékrendszerben. Valójában tehát a fék reakcióideje csökken, s ennek köszönhetően vészfékezéskor akár három százalékkal (ez lehet akár egy-másfél méter) is megrövidülhet az SL fékútja.
Az SBC nem az egyetlen betűszó, amit az SL kapcsán meg kell tanulnunk. A bent ülők biztonságára egész sor intelligens berendezés ügyel: az SL-ben széria többek között az ESP (menetsabilizáló elektronika), az ABC (kanyarban az autó dőlését megakadályozó, s ezzel a stabilitást növelő rendszer), felárért pedig megvehető a Distronic is. Ez nem más, mint a követési távolságra felügyelő robot: ha a vezető túl közel megy az előtte haladó kocsihoz, az autó először figyelmezteti, s ha ez nem elég, magától lassít is.
Hogy az SL-nek még évekig bérelt helye lesz a legintelligensebb négykerekűek között, abban a tetejének is része van. Az SL kemény teteje, a Variodach (miért éppen ennek ne lenne neve?) gombnyomásra lendül mozgásba, és 16 másodperc alatt zárt, acéltetős kupét varázsol a nyitott roadsterből. A Mercedes mérnökei még arra is ügyeltek, hogy használaton kívül a tető – ötletes forgatószerkezete révén – úgy hajtogassa magát a csomagtartóba, hogy alatta a lehető legnagyobb hely maradjon. Lehajtott tetővel 235 literes a raktér, azaz egyenértékű egy városi kisautóéval, fölhúzott tetővel pedig 317.
Csúcstechnika, intelligens elektronika és álomtető – mi kell még? Természetesen egy szupermotor. Az SL a Mercedes nagyobbik V8-as gépét, az ötliteres, hengerenként három szelepet és dupla gyújtásos masinát kapta meg. A teljesítmény 306 lóerő, a nyomaték 460 newtonméter, azaz több mint három átlagosan motorizált családi kocsié együttvéve. A meseautó áráról egyelőre nincs pontos információnk, de az biztos, hogy legalább hat-hét családi kocsi árát kell majd leszurkolni érte.
Elképesztő gólgála és feltámadás Torinóban; sérülés és piros lap a Real Madrid meccsén
