Folyamatosan zajlanak az M0-s építésre kijelölt szakaszain a régészeti feltárások, ezzel együtt megkezdődött a humuszréteg eltávolítása. Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. kapcsolati igazgatója lapunknak elmondta, hogy a 31-es és az 51-es főutak közötti 25 kilométeres szakaszon valamennyi engedély a cég birtokában van, a területek megvásárlása is hamarosan befejeződik. A jelenlegi állapotok szerint minden lehetőség megvan arra, hogy a töltések építése idén megkezdődhessen. A 31-es főút és az M3-as autópálya közötti területeken azonban még problémák merülnek fel, Csömör és Árpádföld térségében nem rendelkeznek elfogadott nyomvonallal.
Az M7-es autópálya továbbépítését Zamárditól Balatonkeresztúr felé a kormányhatározat szerint szintén év vége előtt meg kellene kezdeni, ennek legfőbb akadálya a több éve tartó kőröshegyi nyomvonalvita. Az NA Rt. elképzelése szerint az autópálya Kőröshegy térségében, a Balatontól öt kilométerre egy völgyhídon haladna át az erdősáv felett. Ez a szakasz 1,8 kilométer hosszú és helyenként 80 méter magas lenne. Az építési engedélyekhez szükség lenne a Kaposvári Erdészeti Hivatal jóváhagyására is, a hatóság azonban hallani sem akar erről az elképzelésről. Az erdészeti hivatal támogatja ugyanakkor a másik nyomvonaltervet, amely szerint a gyorsforgalmi út Kőröshegytől délre, egy kisebb völgyhídon, illetve nagyobbrészt egy alagúton menne keresztül. Ez a megoldás a számítások szerint 25 milliárd forinttal emelné meg a költségeket, ezt viszont az autópálya-társaság nem tartja elfogadhatónak. Információink szerint az érintettek, valamint a környékbeli települések vezetői szeptember 28-án egyeztetnek az autópálya továbbépítéséről. Az építési engedélyek birtokában a Balaton déli partján 30 hónap alatt készülne el az autópálya.
Tehetetlen düh: tombol a baloldali terrorizmus
