Az idén tovább épülhet az M0-s

Az M0-s autópálya keleti szektorában a 31-es és az 51-es főút között még ebben az évben meg kívánja kezdeni a töltések építését a Nemzeti Autópálya Rt. Az M7-es továbbépítése kapcsán nem csitul a kőröshegyi nyomvonalvita, az érintettek legközelebb szeptember 28-án készülnek e témakörben egyeztetni.

Putsay Gábor
2001. 09. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folyamatosan zajlanak az M0-s építésre kijelölt szakaszain a régészeti feltárások, ezzel együtt megkezdődött a humuszréteg eltávolítása. Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. kapcsolati igazgatója lapunknak elmondta, hogy a 31-es és az 51-es főutak közötti 25 kilométeres szakaszon valamennyi engedély a cég birtokában van, a területek megvásárlása is hamarosan befejeződik. A jelenlegi állapotok szerint minden lehetőség megvan arra, hogy a töltések építése idén megkezdődhessen. A 31-es főút és az M3-as autópálya közötti területeken azonban még problémák merülnek fel, Csömör és Árpádföld térségében nem rendelkeznek elfogadott nyomvonallal.
Az M7-es autópálya továbbépítését Zamárditól Balatonkeresztúr felé a kormányhatározat szerint szintén év vége előtt meg kellene kezdeni, ennek legfőbb akadálya a több éve tartó kőröshegyi nyomvonalvita. Az NA Rt. elképzelése szerint az autópálya Kőröshegy térségében, a Balatontól öt kilométerre egy völgyhídon haladna át az erdősáv felett. Ez a szakasz 1,8 kilométer hosszú és helyenként 80 méter magas lenne. Az építési engedélyekhez szükség lenne a Kaposvári Erdészeti Hivatal jóváhagyására is, a hatóság azonban hallani sem akar erről az elképzelésről. Az erdészeti hivatal támogatja ugyanakkor a másik nyomvonaltervet, amely szerint a gyorsforgalmi út Kőröshegytől délre, egy kisebb völgyhídon, illetve nagyobbrészt egy alagúton menne keresztül. Ez a megoldás a számítások szerint 25 milliárd forinttal emelné meg a költségeket, ezt viszont az autópálya-társaság nem tartja elfogadhatónak. Információink szerint az érintettek, valamint a környékbeli települések vezetői szeptember 28-án egyeztetnek az autópálya továbbépítéséről. Az építési engedélyek birtokában a Balaton déli partján 30 hónap alatt készülne el az autópálya.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.