Botrányos vasúti érdekegyeztetés

A reprezentatív vasutas-szakszervezeti vezetők szerint maga a MÁV provokálja ki a VDSZSZ-ből a hároméves megállapodás felmondását. A MÁV viszont úgy véli: a szakszervezetek közötti „rendetlenség” az oka a sikertelen egyeztetéseknek. A vasúttársaság a törvényben biztosított utolsó tárgyalási napon, azaz csütörtökön kész újabb egyeztetésre.

Bákonyi Ádám
2001. 09. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Botrányba fulladt a Vasúti Érdekegyeztető Tanács (VÉT) tegnapi ülése, ahol a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) képviselőit követően a MÁV Rt. delegációja is kivonult a tárgyalóteremből. A szakszervezet azért szakította félbe az ülést, mert javaslata ellenére a vasúttársaság nem önálló fórumon, hanem a VÉT napirendi pontjaként akart a megállapodás felbontásáról tárgyalni.
– Nem tudunk mit kezdeni a helyzettel, a MÁV egyszerűen nem hajlandó az egyeztetésre – mondta lapunknak Gaskó István, a VDSZSZ elnöke. Gaskó szerint feltűnő, hogy a vasúttársaság attól kezdve nem folytat érdemi tárgyalást, amióta teljesültek az arra vonatkozó feltételei, miszerint mindhárom reprezentatív vasutas-szakszervezet vegyen részt a találkozókon. Mint ismeretes: kezdetben a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) és a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) kizárólag a VDSZSZ és a MÁV közötti konfliktusnak értékelte a helyzetet, azért nem vettek részt az első megbeszéléseken. Mivel a megállapodás felmondása nélkül csütörtökig lehet tárgyalni, a VDSZSZ javaslatot tett egy mai és egy csütörtöki fordulóra.
– A következő találkozóra csütörtökön, rendkívüli VÉT-ülésen kerül sor – jelentette ki lapunknak Bajnai Gábor, a MÁV Rt. vezérigazgató-helyettese. Elmondása szerint a vasúttársaság a VDSZSZ tegnapi magatartása miatt – amellyel határozatképtelenné tette az ülést – nem fogadta el a mai találkozóra vonatkozó ajánlatot.
Kérdésünkre Bajnai úgy fogalmazott, hogy a szakszervezeti oldalon tapasztalható „rendetlenség” áll a konfliktus hátterében. – A legnagyobb VSZ és a legerősebb MOSZ tétlenül nézi a VDSZSZ törekvéseit, miközben ők maguk nem akarják felmondani a megállapodást – fogalmazott Bajnai. Leszögezte: a MÁV időarányos viszonylatban, maradéktalanul teljesítette kötelezettségeit.
Márkus Imre, a VSZ elnöke, illetve Borsik János, a MOSZ alelnöke lapunknak úgy fogalmazott: az utóbbi napok történései alapján úgy tűnik, hogy jogsértő magatartásával maga a MÁV provokálja a VDSZSZ-t a megállapodás felmondására. Az érdekvédők szerint a vasúttársaság formai ürügyekkel próbálja elkendőzni felelősségét az ügyben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.