A miniszter hangsúlyozta: a konferencián részt vevő európai országok képviselői mind amellett foglaltak állást, hogy az infrastruktúra fejlesztése és az áruforgalom előmozdítása céljából már nem késlekedhet a hajózás és ezzel együtt a legfontosabb vízi utak fejlesztése.
Európa fejlettebb országai sorra szembesülnek azzal a ténnyel, hogy az autópályák bedugulnak, a további bővítésre kevés a lehetőség, ezzel szemben a belvízi hajózás gazdaságos, környezetbarát, biztonságos, és összeköttetést teremt a közlekedési alágazatok, illetve a nagy európai hálózatok között.
Ebben például Magyarországnak rendkívül kedvező a helyzete, hiszen Budapest a Dunával együtt három nagy európai folyosónak a találkozási pontja. A konferencián – tette hozzá a miniszter – szorgalmazták a Duna hajózhatóságának teljes körű helyreállítását, napirendre került továbbá a nagy víziút-rendszerek összeköttetésének megteremtése, ezzel együtt pedig a tengeri átmenetek kiépítése.
Bóka János szerint Brüsszel a hadigazdálkodás helyett fordulatot igényel
