Mivel a szakszervezet szerint az abban foglalt pontok egyikét sem teljesítette a MÁV, a VDSZSZ úgy ítélte meg: a szerződés felmondásával létrejöhet egy olyan jogi helyzet, amely kedvezőbb feltételeket teremthet egy új, jobb megállapodás megkötéséhez.
– Bár a társaság az egyezség teljesülésének értékelését jelölte meg a VÉT napirendi pontjaként, mi már az új megállapodásról kívánunk tárgyalni – hiszen jogilag már nem létezik az egyezség –, készek vagyunk az egyeztetésre – jelentette ki Gaskó István. Fogalmazása szerint a VDSZSZ „rendkívül rugalmasan” áll hozzá a kérdéshez, a leendő megállapodásért bármilyen formában és módon hajlandó a tárgyalásra.
– A Mozdonyvezetők Szakszervezete kész a megállapodás értékelésére, és kíváncsian várja: milyen reakciót váltott ki a MÁV-ból a VDSZSZ felmondása – mondta lapunknak Borsik János, a szervezet alelnöke. Márkus Imrét, a Vasutasok Szakszervezetének (VSZ) elnökét lapzártánkig nem értük el.
– A megállapodás időarányos teljesülésének értékelésekor egyben azt is vizsgáljuk, hogy azt milyen alapon mondta fel a VDSZSZ – tájékoztatta lapunkat Bajnai Gábor, a MÁV Rt. vezérigazgató-helyettese. A társaság szerint ugyanis a szakszervezet indokai tételesen cáfolhatók, illetve a megállapodás felmondásával a Munka Törvénykönyvét és a kollektív szerződést is megsértette a VDSZSZ. Bajnai hozzátette: a fordulón a MOSZ és a VSZ értékeléséről is szó lesz.
Kitalált vádak célpontja lett Charlie Kirk
