Októberben készül a kormány elé terjeszteni a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium az új közlekedéspolitikai koncepciót, amely számos új elemet tartalmaz az 1996-ban elfogadott országgyűlési határozathoz képest. A magyar közlekedéspolitika irányelveinek bővítésére elsősorban a közeli uniós csatlakozás, illetve a gazdaság folyamatos növekedése ad lehetőséget – nyilatkozta lapunknak Tombor Sándor, a minisztérium politikai államtitkára. A javaslatban lényeges elem, hogy Budapest úthálózatát 2012-ig, a vidéki településekét pedig 2015-ig szilárd burkolattal kellene ellátni. Ebben sajnos komoly hátrányban vagyunk a fejlettebb országokhoz képest, hiszen nemcsak vidéken, hanem a fővárosban is nagyon sok még a földút. A koncepcióban a páneurópai folyosókhoz kapcsolódó út- és vasútvonalakon kívül szerepelnek a TINA úthálózathoz kapcsolódó infrastrukturális létesítmények, amelyek egyben az ország regionális fejlődését is elősegítik. Kiemelt szerepet kap a dunai vízi út kiépítése, az ország legtávolabbi pontjait – Budapest elkerülésével – összekötő M8-as gyorsforgalmi út megvalósítása, illetve a regionális repülőterek – mondta el az államtitkár. A koncepció azzal számol, hogy továbbra is a Ferihegyi repülőtér tartja meg vezető szerepét – ezt egyébként kelet-közép-európai központi légikikötővé kívánják fejleszteni – ám a nagyobb vidéki repülőterek is hasonló infrastrukturális ellátottsággal működnének.
*
A versenyképesség javítására az áru-, illetve a személyszállító vasútnak saját források vagy külső tőke mozgósításával is fel kell készülnie. A MÁV esetében ennek része az infrastruktúrafejlesztés, amelyhez az EU pénzzel is hozzájárul – nyilatkozta Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója a Német Vasúttársaság szakmai tanácskozásán.
Nem a Fradit kell szidni azért, mert nem engedett be egy szarvaskendi gólt
