Hazánk európai uniós csatlakozását meghatározó közlekedéspolitikai fejezet tárgyalása év végén befejeződik, ezzel a ránk vonatkozó legfontosabb irányelvek egyértelművé válnak. A magyar fél a társadalmi és gazdasági egyeztetéseket követően még az ősz folyamán kialakítja végleges álláspontját az Európai Uniótól kért mentességi igényekről, tárgyalópartnereinktől azt várjuk, hogy október végére ugyanezt megteszik – mondta tegnap Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter az unió tagállamainak Budapestre akkreditált nagyköveteivel folytatott megbeszélésen.
A találkozóra elsősorban azért került sor, hogy a végleges tárgyalások előtt az unió illetékesei képet kapjanak a hazai közlekedés mostani helyzetéről, a fejlesztési elképzelésekről. Mint ismeretes, hazánk az egészséges versenyhelyzet megteremthetősége céljából hét területen kért átmeneti mentességet néhány évre az EU-csatlakozástól számítva: hármat a közút területén, egyet-egyet a vasúti közlekedésben és a belvízi hajózásban, kettőt pedig a légügyben.
Manninger Jenő, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium politikai államtitkára lapunkat úgy tájékoztatta, hogy az EU nagykövetei az autópályák továbbépítéséről – elsősorban az M7-es fejlesztéséről –, a MÁV és a Malév átalakításáról érdeklődtek.
A tárca vezetése ismertette a középtávú, 2015-ig megvalósítandó fejlesztési elképzeléseket, amelyeket egyébként részletesen a kormány elé terjesztenek. Ebben többek között az szerepel, hogy a gyorsforgalmi úthálózat országhatártól országhatárig kiépül, megvalósul továbbá a Magyarországot kelet–nyugati és észak–déli irányban átszelő két új autópálya, amelyek nagyságrendekkel elterelik a Budapest irányába tartó forgalmat.
A főbb vasútvonalakon megszűnnek a forgalmat korlátozó pályahibák, a dunai vízi út pedig olyan formában alakul át, hogy az év háromszáz napján a két és fél méter merülésű hajók kényszerpihenők nélkül közlekedhessenek.
A közlekedési terv a Ferihegyi és egyes vidéki repülőterek bővülésével számol, és 2015-re fejeznék be a Budapest körül a tranzitforgalmat elvezető M0-s autópálya építését.
A magyar politikát kritizálja Svédország, de pénzt ad a migránsoknak, hogy hazamenjenek
