A munkajog máig biztosította azt a tárgyalásos helyzetet, hogy az egyezség felmondása nélkül próbáljanak konszenzusra jutni a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ), illetve a MÁV Rt. képviselői. Mint arról lapunkban beszámoltunk: a szakszervezet agusztus közepén jelentette be, hogy mivel a MÁV a bérkiáramlásra vonatkozó fejezetet kivéve a szerződés összes pontját – szociális kérdések, foglalkoztatáspolitika, bértarifarendszer – felrúgja, kezdeményezi a megállapodás felmondását. A szervezet ugyanakkor a bérviszonyokkal is elégedetlen. Állásponja szerint a nemzetgazdasági szinten megvalósult 18,5 százalékos keresetemelkedés érvényteleníti – a szakszervezet szerint összesen 11 százalékos keresetemelkedést megvalósító – a bérmegállapodást. Ugyan a MÁV elismerte, hogy például az új bérrendszer még nem lépett életbe, valamint a szociális és jóléti rendszer átalakítása is várat magára, hangsúlyozta, hogy ebben nemcsak a vasúttársaságot, hanem vasutas- szakszervezeteket is felelősség terheli. A társaság szerint a megállapodás fejezetei időarányos tekintetben maradéktalanul teljesültek.
Eddig formai okok miatt gyakorlatilag nem volt érdemi egyeztetés. Mind a MÁV, mind a VDSZSZ ugyanazokra a jogszabályokra hivatkozva, más-más fórumon akart tárgyalni. A vasúttársaság szerint ennek helye a VÉT, a szakszervezet szerint viszont egy önálló egyeztető fórum. A mai, utolsó fordulóra rendkívüli VÉT-ülésen kerül sor.
Rapid extra – tízéves küzdelem az illegális migráció ellen + videó
