A Cherokee nem az amerikai autók esetében szokásos rövid modellciklust élte meg, hanem annak többszörösét: még 1987-ben mutatták be, s azóta jószerivel csak a formája változott, bár ez sem volt igazán látványos átalakulás. Most azonban teljes egészében megújult az autó, ami meglehetősen merész lépés a gyár részéről, hiszen ha a közönségnek kevésbé tetszik az új modell, mint a régi, akkor nemcsak a fejlesztésbe ölt milliárdok, hanem a remélt profit is odavész.
A vadonatúj Cherokee-t Frankfurtban mutatták be, s a magyar közönség már most, a Budapesti Autószalonon is megtekintheti az autót, amely látványosan ötvözi a terepjárók robusztusságát és elnyűhetetlenségét a személykocsik komfortjával és könnyű kezelhetőségével. A terepjáró-képességet a húsz centire növelt rugóutak javítják, a túlnyúlásokat pedig elöl-hátul rövidebbre vették. Így a terepszögek valóban nagyon jók (elöl 38, hátul 32,4 fok), s a kocsi kedvező adottságaival a Jeep jól bevált Command-Trac és Selec-Trac összkerékhajtási rendszerei alkotnak ütőképes egységet. Az utastér tágasabb, mint az elődben volt, a csomagtartóból pedig a hátsó ajtó külső felére száműzték a pótkereket, így az is sokkal nagyobb lett.
Az új Cherokee fejlesztéséből a Chrysler partnere, a Mercedes is alaposan kivette a részét, sőt a dízelmotor is a németektől érkezik. A 2,6 literes common rail dízelmotor 143 lóerőt fejt ki, sokkal fontosabb azonban, hogy az öthengeres nyomatéka 343 newtonméter, és az már 2000-es fordulaton rendelkezésre áll. Szintén új a 3,7 literes, V6-os benzines, de a dízelt takarékosságban ez megközelíteni sem tudja. Szemben a gázolajos motor kilencliteres átlagfogyasztásával, a V6-os benzines közel 15 litert nyel el 100 kilométeren. Exportpiacokon, így valószínűleg Magyarországon is lesz egy alapváltozat, amelybe 2,4 literes, 147 lóerős, négyhengeres benzinest szerelnek (10,6 l/100 km).
Ez utóbbinál jóval torkosabb a Grand Cherokee új csúcsmotorja, a 4,7 literes, V8-as High Output benzines, amely 16,5 litert fogyaszt 100 kilométeren. Ennyi üzemanyagért cserébe azonban látványos teljesítményt produkál: a kéttonnás autót 8,3 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra, és hatalmas, 425 Nm-es nyomatékot présel ki magából. A Jeep azonban azokra is gondolt, akik keveset akarnak fizetni a benzinkútnál, ezért a Grand Cherokee-t ezentúl egy modern, 2,7-es dízelmotorral is kínálja – egyébként ez az erőforrás dolgozik a Mercedes Benz E , C és M osztályú autóiban is. A terepjáróknál annyira fontos nyomaték itt is nagy (400 Nm), a fogyasztás viszont mindössze 9,7 liter, ami egy ekkora autónál kifejezetten kedvező érték.
Hatvanmilliós korrupcióval vádolt egykori külügyessel próbálta lejáratni a kormányt Juhász Péter
