A 2001. modellévben számos olyan újítást vezettek be, amelyek várhatóan még népszerűbbé teszik a Smartot. A legfontosabb lépés talán a kabrióváltozat piacra bocsátása volt. A Webasto által kifejlesztett lenyitható tető megadta azt a lökést az autócskának, amire szüksége volt: a sokak számára nyomasztóan apró, zárt kabinból gondtalan, könnyed és szélsőségesen fiatalos közúti dodzsemet varázsolt.
Apró, de jól érzékelhető módosításokat hajtottak végre a Smart külső megjelenésén is. A fényszórók megkapták a Mercedes S osztályán debütált, majd a C-n is bevezetett duplán ovális kialakítást. A fekete vagy (felár ellenében) ezüst színű biztonsági vázra épített panelek új színekben rendelhetők, extraként pedig új tervezésű könnyűfém tárcsákat kínál a gyár. Ezáltal az autó komolyabb, felnőttesebb benyomást kelt.
A motortérben is alapvető változásokat eszközöltek. A 600 köbcentis Suprex turbómotor eddig 45, illetve 55 lóerőt teljesített, most viszont a turbónyomás 1,0 barra történő emelésével további hat lóerőt préseltek ki a három hengerből. Ennél is fontosabb újdonság azonban a háromhengeres, 800 cm3-es common rail turbódízel, amely kacagva 3,5 liter alatt tartja fogyasztását. A motorok szekvenciális váltón, vagy annak teljes automata üzemmódra is képes változatán keresztül hajtják meg az autó arányaihoz képest méretes, 15 colos kerekeket.
A német piacon már tavaly szeptember óta létező Smart Webmove-rendszer idén áprilistól minden piacon megrendelhető. A WAP-os mobiltelefonból, ki-hangosítóból és kézi számítógépből álló rendszer a mobil internet által kínált hagyományos szörfözés lehetőségén túl számos speciális smartos információval is szolgál a sofőrnek, többek között elirányítja a kifejezetten az autócska számára létrehozott háromméteres parkolóhelyekhez.
Mindezen tulajdonságokkal felszerelve a Smart valóban új korszakot nyithat a városi autózásban: praktikus, környezetbarát és biztonságos (széria az ABS, a dupla légzsák és az övelőfeszítő), ugyanakkor friss és könnyed, valamint még mobil irodaként is képes funkcionálni.
Olyanok a forint kilátásai, amiről álmodni sem mertünk
