Az óriás törpe

Smart: ezt a nevet hamarosan jobban megismerhetjük, hiszen a Mercedeseket forgalmazó cég, az MB-Magyarország Kft. az autókiállításon most külön márkaként mutatja be a miniautót.

Jávor József
2001. 10. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2001. modellévben számos olyan újítást vezettek be, amelyek várhatóan még népszerűbbé teszik a Smartot. A legfontosabb lépés talán a kabrióváltozat piacra bocsátása volt. A Webasto által kifejlesztett lenyitható tető megadta azt a lökést az autócskának, amire szüksége volt: a sokak számára nyomasztóan apró, zárt kabinból gondtalan, könnyed és szélsőségesen fiatalos közúti dodzsemet varázsolt.
Apró, de jól érzékelhető módosításokat hajtottak végre a Smart külső megjelenésén is. A fényszórók megkapták a Mercedes S osztályán debütált, majd a C-n is bevezetett duplán ovális kialakítást. A fekete vagy (felár ellenében) ezüst színű biztonsági vázra épített panelek új színekben rendelhetők, extraként pedig új tervezésű könnyűfém tárcsákat kínál a gyár. Ezáltal az autó komolyabb, felnőttesebb benyomást kelt.
A motortérben is alapvető változásokat eszközöltek. A 600 köbcentis Suprex turbómotor eddig 45, illetve 55 lóerőt teljesített, most viszont a turbónyomás 1,0 barra történő emelésével további hat lóerőt préseltek ki a három hengerből. Ennél is fontosabb újdonság azonban a háromhengeres, 800 cm3-es common rail turbódízel, amely kacagva 3,5 liter alatt tartja fogyasztását. A motorok szekvenciális váltón, vagy annak teljes automata üzemmódra is képes változatán keresztül hajtják meg az autó arányaihoz képest méretes, 15 colos kerekeket.
A német piacon már tavaly szeptember óta létező Smart Webmove-rendszer idén áprilistól minden piacon megrendelhető. A WAP-os mobiltelefonból, ki-hangosítóból és kézi számítógépből álló rendszer a mobil internet által kínált hagyományos szörfözés lehetőségén túl számos speciális smartos információval is szolgál a sofőrnek, többek között elirányítja a kifejezetten az autócska számára létrehozott háromméteres parkolóhelyekhez.
Mindezen tulajdonságokkal felszerelve a Smart valóban új korszakot nyithat a városi autózásban: praktikus, környezetbarát és biztonságos (széria az ABS, a dupla légzsák és az övelőfeszítő), ugyanakkor friss és könnyed, valamint még mobil irodaként is képes funkcionálni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.