Bár csak a körforgalom után lehet lekanyarodni az áruházhoz, mégis a csomópont előtt helyezték el azt a táblát, amely mutatja a balra kanyaródó, bevásárlóközpont felé haladó sávot. Éppen ezért többször előfordult, hogy a Budapest felől érkezők már a körforgalomban balra kanyarodtak, így szemben haladtak a Szentendre felől autózókkal.
Hivatalos panaszt sem a budakalászi önkormányzat, sem a Pest Megyei Közútkezelő Kht. (Pemák) nem kapott eddig, bár ez utóbbi számára máshonnan ismerős a gond. Palotás Árpád, a Pemák forgalomszabályozási csoportvezetője lapunknak kijelentette: elvileg a körforgalom a legbiztonságosabb csomópont, ám Magyarországon csupán hat-hét éve épül ilyen. Éppen ezért lehetséges, hogy az autósok még nem tanulták meg a körforgalom használatát. A csoportvezető elmondta: Angliában például külön tanították az autósokat, amikor először megjelentek az ilyen csomópontok.
– Nálunk viszont még mindig nem hiszik el az autóvezetők, hogy a sebességkorlátozást nem véletlenül kérjük tőlük – mutatott rá Palotás Árpád. Hozzátette: a szakma folyamatosan vitázik arról, hogy a szűk vagy a nagyobb körforgalom építése a célszerűbb. Mint mondta, a szűknek az az előnye, hogy mindenki észreveszi, azonban a teherautók és a kamionok nem férnek el rajta. Ceglédnél pédául rendszeresen felhajtanak a körforgalom belsejében lévő kis térre, hogy át tudjanak haladni. A 2/A és a 2/B jelzésű utak nagy csomópontjánál azonban eleinte rendszeresen találkoztak a menetiránnyal szemben autózókkal, ám az utóbbi időben ez a probléma nem jelentkezett. Budakalász mellett éppen azért építettek kétsávos, nagy átmérőjű körforgalmat, mert azt gondolták, hogy már elég érettek az autósok ennek használatához. Lapunk úgy tudja, hogy korábban felvetődött a felüljáró építése is. Palotás Árpád ezt megerősítette, ám mint mondta, erre nem volt pénz. Felüljáró a környéken akkor épül majd, ha az M0-ás autóutat elvezetik az észak-budai oldalra is – közölte Kulin Sándor, Budakalász polgármestere. Szerinte a körforgalmat azért kellett megépíteni, mert a Cora áruház ezt szerződésben vállalta. A lámpás kereszteződés ugyanis túlságosan visszafogta a forgalmat, ezért torlódások alakultak ki. A bevásárlóközpont vezetői vállalták, hogy ha a forgalom elér egy bizonyos mértéket, akkor megszüntetik a lámpát, és helyette más megoldást választanak.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság (PMRFK) csupán egyetlen olyan balesetről tud, amely a budakalászi körforgalomban történt. Október elején egy motor csúszott ki a kanyarból, ám ennek oka a gyorshajtás volt – tudtuk meg a PMRFK sajtóosztályától.
Gál Kinga: Brüsszelben el akarják törölni az egyhangúságot, ez önmagában lemondásra adna okot
