Gyakran elvétik az irányt a 11-es úton

Balesetveszélyesnek találják olvasóink a budakalászi Cora áruház mellett a 11-es úton kialakított körforgalmat. Szerintük ugyanis nem jó helyen táblázták ki az áruház felé vezető lehajtóutat, ezért gyakran előfordul, hogy a Budapest felől az áruházhoz érkezők szembehaladnak a körforgalomban a Szentendre irányából autózókkal.

Gidró Kriszta
2001. 10. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár csak a körforgalom után lehet lekanyarodni az áruházhoz, mégis a csomópont előtt helyezték el azt a táblát, amely mutatja a balra kanyaródó, bevásárlóközpont felé haladó sávot. Éppen ezért többször előfordult, hogy a Budapest felől érkezők már a körforgalomban balra kanyarodtak, így szemben haladtak a Szentendre felől autózókkal.
Hivatalos panaszt sem a budakalászi önkormányzat, sem a Pest Megyei Közútkezelő Kht. (Pemák) nem kapott eddig, bár ez utóbbi számára máshonnan ismerős a gond. Palotás Árpád, a Pemák forgalomszabályozási csoportvezetője lapunknak kijelentette: elvileg a körforgalom a legbiztonságosabb csomópont, ám Magyarországon csupán hat-hét éve épül ilyen. Éppen ezért lehetséges, hogy az autósok még nem tanulták meg a körforgalom használatát. A csoportvezető elmondta: Angliában például külön tanították az autósokat, amikor először megjelentek az ilyen csomópontok.
– Nálunk viszont még mindig nem hiszik el az autóvezetők, hogy a sebességkorlátozást nem véletlenül kérjük tőlük – mutatott rá Palotás Árpád. Hozzátette: a szakma folyamatosan vitázik arról, hogy a szűk vagy a nagyobb körforgalom építése a célszerűbb. Mint mondta, a szűknek az az előnye, hogy mindenki észreveszi, azonban a teherautók és a kamionok nem férnek el rajta. Ceglédnél pédául rendszeresen felhajtanak a körforgalom belsejében lévő kis térre, hogy át tudjanak haladni. A 2/A és a 2/B jelzésű utak nagy csomópontjánál azonban eleinte rendszeresen találkoztak a menetiránnyal szemben autózókkal, ám az utóbbi időben ez a probléma nem jelentkezett. Budakalász mellett éppen azért építettek kétsávos, nagy átmérőjű körforgalmat, mert azt gondolták, hogy már elég érettek az autósok ennek használatához. Lapunk úgy tudja, hogy korábban felvetődött a felüljáró építése is. Palotás Árpád ezt megerősítette, ám mint mondta, erre nem volt pénz. Felüljáró a környéken akkor épül majd, ha az M0-ás autóutat elvezetik az észak-budai oldalra is – közölte Kulin Sándor, Budakalász polgármestere. Szerinte a körforgalmat azért kellett megépíteni, mert a Cora áruház ezt szerződésben vállalta. A lámpás kereszteződés ugyanis túlságosan visszafogta a forgalmat, ezért torlódások alakultak ki. A bevásárlóközpont vezetői vállalták, hogy ha a forgalom elér egy bizonyos mértéket, akkor megszüntetik a lámpát, és helyette más megoldást választanak.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság (PMRFK) csupán egyetlen olyan balesetről tud, amely a budakalászi körforgalomban történt. Október elején egy motor csúszott ki a kanyarból, ám ennek oka a gyorshajtás volt – tudtuk meg a PMRFK sajtóosztályától.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.