A Mobil CRM (MCRM) a Fornax Rt. által kifejlesztett SMS alapú kommunikációs rendszer. Lehetőséget biztosít közép- és nagyvállalatok számára ügyfélkapcsolataik és belső folyamatirányításuk kezelésére. A szolgáltatás segítségével a cég személyre szabott üzeneteket küldhet ügyfelei vagy külső helyszínen dolgozó alkalmazottai számára, amelyre a címzettek válaszüzeneteket küldhetnek, és azokat a rendszer automatikusan értelmezi.
A Fornax Rt. ismereteink szerint Magyarországon elsőként fejlesztette ki mobil alapú CRM-rendszerét. A cég ASP-ként (Application Service Provider = alkalmazásszolgáltató) működteti a rendszert, azaz a központi szerverparkra telepített szoftvert a felhasználók egy feltölthető keret terhére vehetik igénybe.
Az alkalmazás nagy érdeklődésre tart számot mobilszolgáltatók, bankok, közvélemény-kutató cégek, rendezvényszervezők körében, emellett az ügynökhálózattal rendelkező cégeknél is. Hasznos eszköz azok számára is, akik egy új termék vagy szolgáltatás bevezetésén fáradoznak, amelyhez gyors információáramlást kell biztosítaniuk.
A rendszer azon túl, hogy személyre szabott üzeneteket tud küldeni, és az erre érkező válaszokat automatikusan értelmezni és rendszerezni képes, segíti a multidimenziós, illetve multi-level kampányokat, valamint offline kampányok online támogatását is. A multi-level kampányon azt értjük, hogy amint a kampány első kérdésére érkezett válasz, meghatározott időn belül újabb kérdést kap a válaszoló, így néhány perc alatt könnyedén elvégezhető egy többszintes felmérés.
A rendszer egyik legfontosabb modulja a kampánymenedzsment modul, melynek segítségével online és offline kutatások, adatbázisgyűjtés, sőt direkt marketingtevékenység is végezhető. Azokat a címzetteket, akiknek sikertelen volt az üzenetküldés, a rendszer automatikusan listázza a telefonos ügyfélszolgálat részére, így annak munkáját is nagyban megkönynyíti. Az MCRM szolgáltatás moduláris felépítése lehetőséget biztosít az ügyfeleknek, hogy fokozatosan építsék ki a mobiltelefonhoz kapcsolódó ügyfél-tájékoztató és belső folyamatkezeléshez illeszkedő rendszereiket. A szolgáltatás előnye, hogy szabadon integrálható, valamint követi a technológia gyors fejlődését, nincs szükség kliensprogram telepítésére és használatára, hiszen a háromrétegű vékonykliens-architektúrának köszönhetően böngészőprogramból használható, azonban igény esetén a megrendelő cég belső hálózatán (LAN) is elérhető.
A szolgáltatás hat díjcsomagban vehető igénybe a kiküldendő SMS-ek számának függvényében. Havi ötszáz SMS-től egészen korlátlan nagyságrendig nyújtható az MCRM szolgáltatás, amellyel a megrendelő akár bruttó huszonhat forintért is elérhet egy ügyfelet.
Még egy napot csúszik az ősz kezdete
