Módosítja stratégiáját a Parragh Rt.

Csákó Attila
2001. 10. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Franchise rendszert épít ki a Parragh Rt. – kialakított márkanevére alapozva –, amely tovább kívánja erősíteni pozícióját a nagykereskedelemben – jelentette be tegnap Parragh László, a cég elnök-vezérigazgatója. Közölte: még februárban megkezték azokat a változtatásokat, amelyeknek ma már látható eredményei vannak. A megváltozott piaci körülményekre tekintettel módosítják stratégiájukat és megváltoztatják szervezeti felépítésüket.
Parragh László közölte: a cég jelentősen csökkenti kiskereskedelmi jelenlétét a piacon, s ezen üzletek nagy részét – névhasználati (franchise) rendszerrel – bérbe adják. A csempe- és szaniteráru termékkörbe nem tartozó vállalati tevékenységek (mint például az elektronikai termékek, lakberendezési cikkek forgalmazása) különálló gazdasági társaságokba kerülnek. Parragh László rámutatott: a társaság forgalmán belül a nagykereskedelem részesedése tíz százalékról negyven százalékra nőtt, míg a kiskereskedelmi forgalom aránya folyamatosan csökkent. A cég idén, a tavalyi szinthez hasonlóan nagyjából egymilliárd forintos árbevétel elérését tervezi.
A cég jogelődje 1989-ben alakult. Az első években a vállalat piaci jelenléte elődlegesen a kiskereskedelemre épült, s kilenc saját üzletet működtetett az ország különböző pontjain. Az utóbbi egy-két évben azonban a kiskereskedelmi üzletek piaca beszűkült, miközben a viszonteladói piac bővült.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.