Franchise rendszert épít ki a Parragh Rt. – kialakított márkanevére alapozva –, amely tovább kívánja erősíteni pozícióját a nagykereskedelemben – jelentette be tegnap Parragh László, a cég elnök-vezérigazgatója. Közölte: még februárban megkezték azokat a változtatásokat, amelyeknek ma már látható eredményei vannak. A megváltozott piaci körülményekre tekintettel módosítják stratégiájukat és megváltoztatják szervezeti felépítésüket.
Parragh László közölte: a cég jelentősen csökkenti kiskereskedelmi jelenlétét a piacon, s ezen üzletek nagy részét – névhasználati (franchise) rendszerrel – bérbe adják. A csempe- és szaniteráru termékkörbe nem tartozó vállalati tevékenységek (mint például az elektronikai termékek, lakberendezési cikkek forgalmazása) különálló gazdasági társaságokba kerülnek. Parragh László rámutatott: a társaság forgalmán belül a nagykereskedelem részesedése tíz százalékról negyven százalékra nőtt, míg a kiskereskedelmi forgalom aránya folyamatosan csökkent. A cég idén, a tavalyi szinthez hasonlóan nagyjából egymilliárd forintos árbevétel elérését tervezi.
A cég jogelődje 1989-ben alakult. Az első években a vállalat piaci jelenléte elődlegesen a kiskereskedelemre épült, s kilenc saját üzletet működtetett az ország különböző pontjain. Az utóbbi egy-két évben azonban a kiskereskedelmi üzletek piaca beszűkült, miközben a viszonteladói piac bővült.
Zelenszkij szerint a NATO képes reagálni orosz dróntámadásra anélkül, hogy belesodródjon a háborúba
