Német csodafegyver?

Mindig nagy öröm, ha Magyarország világelső lehet valamiben. A ma félidejéhez érkezett budapesti Automobil 2001 kiállításon tartja az Opel a félig személyautó, félig haszonjármű Corsa Combo világpremierjét. A praktikus kis öszvért divatos vonalakkal és tekintélyes méretekkel felvértezve küldik harcba a kategória francia sztárjai ellen.

Svékus Gergely
2001. 10. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megújult a Corsa Combo. Az előző generáció lépcsős kialakításával szemben a modell tetővonala egyenesen húzódik a szélvédő felső peremétől egészen a hátfalig. Az utasfülke – ugyanúgy, mint az elődben – teljes egészében a Corsából származik.
Újdonság a FlexCargo rendszer: a rakteret és az utasfülkét elválasztó rács fele egy mozdulattal a sofőr mellé hajtható, és a törésteszteken próbált szerkezet ilyenkor az üléstámla hátoldalán kialakított vájatban rögzíthető. Az 1,78 méteres raktér így közel egy méterrel lesz hosszabb.
A 65, illetve 75 lóerős változatban választható 1,7 DTI common-rail turbódízel motorok, valamint az 1,6 literes, 87 lovas benzines közül a két erősebbet próbáltuk ki, terheletlen autóval. Míg a benzines motor agilisan mozgatja az üres kasztnit, a dízel elég hervadt benyomást kelt. A rövid távú áruszállításra tervezett jármű esetében azonban nincs nagy jelentősége a végsebességnek, az Astra Eco4-ből ismert, takarékos gázolajas ugyanakkor szinte lefullaszthatatlan, nagy nyomatéka alacsony fordulatszámon jelentkezik, tehát minden bizonnyal meg se kottyan majd neki az az akár 810 kilogrammnyi teher, amit a Combo – a felárért választható megerősített futóművel – cipelni képes.
Ekkora tömegnek persze hely is kell. A Corsa Combo a kategória legnagyobb tengelytávjával (2716 mm) és rakterével (2390 liter) büszkélkedhet. A tekintélyes teret a 180 fokban nyitható hátsó ajtók mellett az opcionális oldalsó tolóajtókon át is megközelíthetjük. Mindemellett az autó sikere azon is múlik, mennyire terheli meg üzemeltetője pénztárcáját. Ezért ahol csak lehetett, igyekeztek lefaragni a költségeket. Ez ugyan időnként némi kompromisszumra kényszeríti a vásárlót – a szimmetrikusan osztott, így olcsóbban gyártható hátsó ajtópár például kitakarja a mögöttes forgalom egy részét –, az alapváltozatra kalkulált németországi ár azonban egy kétezer márkával alacsonyabbra sikerült, mint a francia konkurencia (Kangoo, Partner, Berlingo) vételára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.