Egy korábbi, 1991-ben kötött szindikátusi szerződésre hivatkozva készül a Betonútépítő Nemzetközi Építőipari Rt. (BNÉ) beperelni a Magyar Autópályaépítő Konzorcium (MAK) egyik tagját, a Betonút Szolgáltató és Építő Rt.-t. Kőteleky László, a BNÉ vezérigazgatója ezzel kapcsolatban úgy foglalt állást: a korábbi Betonútépítő Vállalat – a Betonút Rt. jogelődje – a tíz éve kötött szerződésben arra tett ígéretet, hogy kivonul az útépítési piacról, és a továbbiakban ingatlanhasznosítással és gépek bérbeadásával foglalkozik. Véleménye szerint ennek megszegése esetén az útépítésből származó bevétel 20 százaléka a kártérítés mértéke, amely a BNÉ részvényeseit illeti.
Turgyán Tamás, a MAK szóvivője a Magyar Nemzetnek elmondta: a szindikátusi szerződés záradéka szerint a megállapodás csak végelszámolás esetén léphetett volna érvénybe. A Betonútépítő Vállalat azonban 1993. november 3-án átalakult Betonút Szolgáltató és Építő Részvénytársasággá, tehát nem szűnt meg jogutód nélkül, így a szerződés érvényét vesztette. Mivel a szindikátusi szerződés Betonút Rt.-t korlátozó hatálya egyetlen másodpercig sem állt fenn, erre pert kilátásba helyezni rendkívül kockázatos.
Kiderült, mikor jönnek Budapestre a világ legjobbjai
