Már régóta szorgalmazzák a dél-alföldi régióban, hogy épüljön vasúti híd Szegednél is, amely a Tiszán ívelne át. Ennek hiányát egyaránt érzik Jugoszláviában és Romániában is. A MÁV felügyelőbizottságának tagjai támogatják ezt a kezdeményezést, hiszen a monarchia idején épült Szeged–Kikinda–Temesvár közötti vonalon jelentős forgalmat bonyolítottak le mindaddig, amíg a második világháború idején fel nem robbantották a szegedi hidat.
Bartha László, Szeged polgármestere lapunknak elmondta, hogy az új híd jelentős mértékben elősegítené a térség gazdaságának a kibontakozását, feljődését. Szerinte 2006–2010 között teljesülhet ez a terv, amelyet kétségkívül az Európai Unió is támogatna, és részt venne az építkezés finanszírozásában.
Szegeden egyébként jövőre elkezdődik a vasútállomás és az előtte található tér rekonstrukciója, amire a MÁV nyolcszázmillió, a helyi önkormányzat pedig százmillió forintot fordít – hangzott el tegnap a vasúti részvénytársaság felügyelőbizottságának kihelyezett ülésén. Mint azt Alakszainé Oláh Annamáriától, a bizottság elnökétől megtudtuk, a társaság középtávú beruházási és felújítási terveiről tárgyalt a grémium, amelyeknek megvalósítása nem tűr halasztást a délkelet-magyarországi régióban. Belátható időn belül újabb sínpárt helyeznek el a Cegléd és Szeged közötti szakaszon. Már korábban döntés született arról, hogy hidat építenek Kunszentmártonnál a Körösön, miként a Hódvmezővásáhely–Makó közötti vasút rekonstrukcióját is elhatározta a magyar vasúttársaság.
Rétvári Bence: A Tisza Párt és a migrációs paktum együtt fog elbukni!
