Szeretjük-e a génmanipulált élelmiszereket?

Folyik a vita az Európai Unióban egy sokakat érintő témáról, a génmanipulált élelmiszerek jelölési kötelezettségének módosításáról

Rácz Judit
2001. 10. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fogyasztóvédő civil szervezetek álláspontja szerint a génmanipulálás tényét mindenképpen a fogyasztók tudtára kell hozni, az ipari lobbi viszont azt szeretné elérni, hogy csak azokon az élelmiszereken tüntessék ezt fel, amelyek bizonyos mennyiségen felül tartalmaznak génmanipulált alkotórészt. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület – amely tagja az EU civil szövetségének (BEUC) – igyekezett megtudni a magyar családok véleményét a kérdésről. A nyáron az ország tizenhárom megyéjében és a fővárosban végeztek felmérést, a legkülönbözőbb korú és foglalkozású embereket kérdezték meg.
A válaszokból kiderült, hogy nagyon sokan tudnak a témáról, az alanyok 78 százaléka hallott már a génmanipulálásról, a legtöbben a médiumokból – az írott sajtóból, a tévéből és a rádióból – szerezték értesüléseiket. A fogyasztók döntő többségét – 74 százalékát – befolyásolná a vásárlás során az a tény, hogy az élelmiszer génmanipulált. Hogy e termékek fogyasztása kockázatos-e, vagy sem, a megkérdezettek 48 százaléka nem tudta megmondani, 45 százalékuk viszont nem szívesen venne ilyen élelmiszert. A vásárlók nagy többsége – 68 százalék – vásárláskor elolvassa a termékek feliratát, s még többen – 82 százalék – nagyon fontosnak tartják, hogy az élelmiszereken legyen feltüntetve, ha génmanipuláltak, vagy ilyen alkotókat tartalmaznak.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület továbbítja az unió civil szervezetének a magyar véleményeket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.