Manninger Jenő, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium politikai államtitkára a vasútvonal átadásakor elmondta: a vasútnak versenyképessé kell válnia, ezt pedig sok helyütt a pálya állapota nem teszi lehetővé. Hozzátette: a jövőben több vonalon adnak át újjáépített szakaszt, és ezzel javul a hazai vasút műszaki színvonala.
Mint azt Berecz László projektvezetőtől megtudtuk, a szakasz újjáépítéséhez júniusban kezdett hozzá a beruházó, a Szentesi Vasútépítő Kft., és 2,7 milliárd forintért végezték el a rehabilitációs munkálatokat. Ennek megfelelően a szerelvények megállás nélkül az eredetileg meghatározott 100 kilométeres sebességgel közlekedhetnek, csökkentve ezzel a menetidőt és javítva az utazás komfortját. Mindkét vágányon kicserélték a síneket, átjárókat építettek, a vasútállomásokon pedig új, a gyengénlátók és a mozgáskorlátozottak számára is használható peronokat hoztak létre. A 120-as számú vonalon most a Rákos–Rákoshegy közötti szakasz átépítéséhez kezdenek hozzá, a tervek szerint 2002 tavaszára végeznek a 2,4 milliárd forint költségű beruházással.
Az elővárosi vasúti közlekedés színvonalát emelik azok az újjáépített vasúti kocsik, amelyeket tavaly helyezett forgalomba ezen a vonalon a MÁV. A tervek szerint 2003-ig további 200 elővárosi kocsit helyeznek üzembe a főváros környéki vonalakon.
Gál Kinga: Brüsszelben el akarják törölni az egyhangúságot, ez önmagában lemondásra adna okot
