Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter, Jaromír Schling cseh közlekedési és távközlési miniszter, Jozef Macejko szlovák közlekedési, postaügyi és hírközlési miniszter, lengyel részről Andrzej Grzelakowski helyettes államtitkár a visegrádi találkozón az elkövetkező évek legfontosabb feladatként jelölte meg a vasúti pályák és a szolgáltatások színvonalának emelését, amit megfelelő díjpolitikával és összehangoltabb menetrenddel lehet elérni. A találkozó résztvevői magyar javaslatra megállapodtak továbbá a Budapest–Pozsony– Brno–Varsó között közlekedő Visegrád expressz nevű személyszállító vonat forgalomba állításáról. Az új gyorsvonat jövő évtől közlekedne ezen az útvonalon, lényegesen kevesebb határtartózkodással és megállással mintegy ötödével csökkenne a menetideje, a szolgáltatás színvonala pedig emelkedne. Fónagy János közölte: a Visegrád forgalomba állítása minden bizonnyal mintául szolgál a közös vasúti projektek megkezdéséhez, ugyanis ezen az észak–déli tengelyen – ami a Balti- és az Adriai-tenger közötti kapcsolatot is megteremti – az infrastruktúra fejlesztésével jelentős forgalmat lehet bonyolítani a jövőben. A tárcák vezetői a találkozón hangsúlyozták: ebben az irányban a megkezdett projekteket nem szabad megszakítani a határokon. Magyarország egyébként ezt a folyosót érintően már felújította a Budapest–Hegyeshalom és a Budapest–Szob közötti szakaszt.
Ezeket a vádakat nehezen fogja lemosni magáról a bukott vezérkari főnök
