Anagy sikerű IS200 szedán utódja, a megnövelt lökettérfogatú, szintén idén debütáló IS300 alapjaira épített ötajtós teljesen új irányvonalat képvisel a Lexus kínálatában, de a gyár szerint világszinten is.
Az új koncepciót SportCross-nak, azaz sportos hibridnek nevezték el. A hibrid kifejezés itt nem a hajtásláncra vonatkozik: bár a Lexus anyacége (a Toyota) úttörő szerepet játszik a vegyes üzemű autók fejlesztése és gyártása terén, a SportCrosst az IS300 soros hathengerese hajtja. Maradt a 210 lóerő és az ekkora benzines szívómotorhoz képest nem túl magasan, 3800/perc fordulaton ébredő 289 Nm nyomaték, megváltoztak viszont a karosszéria paraméterei. Közel tíz centivel hoszszabb lett az autó, a betoldás nagy része a hátsó tengely mögé esik. Változatlan a tengelytáv, keskenyebbre vették viszont a hátsó nyomtávot. A padlólemez átszabásának oka – és vele együtt az újnak mondott koncepció – azonnal nyilvánvalóvá válik, ahogy megpillantjuk az autót.
Az IS300 SportCross személyében ugyanis a Lexus megalkotta első kombiját. Illetve kombi-kupéját. Pontosabban ferde hátú... Szóval, miről van itt szó? Az enyhén süllyedő tetővonal és a lapos hátsó ablak a német lifestyle-kombikra emlékeztet, a hátsó ajtó mögötti apró ablak a Subaru Impreza alig-kombiját idézi, a C oszlopnál élesen felívelő övvonal és a meredeken előre döntött oszlopok pedig az egykori – és igen ritka – angol luxusautókkal, a leginkább golftáskák vagy kisebbfajta vadásztrófeák szállítására alkalmas, Aston Martinokból és hasonlóan patinás sport-túraautókból átszabott háromajtósokkal rokonítja.
Egyébként minden bizonnyal ez utóbbi párhuzam mozgatta meg leginkább a tervezőgárda fantáziáját. Kissé túlzásnak tűnik hát az állítás, miszerint a SportCross új osztályt hozott létre, az viszont bizonyos, hogy közvetlen vetélytársat hetedhét határon sem talál. A csomagtér alaphelyzetben jóval kisebb, mint a szedáné, plafonig pakolva azonban 2,5 százalékkal meghaladja annak 400 literét, sőt, a tökéletesen sík, bár keréktornyok által szűkített padlót felhajtva további rakodóhelyet is találunk. A hátsó ülések természetesen osztottan padlósíkba dönthetők, az utasülés pedig szintén vízszintesig előre hajtható.
Expanding Qualified Majority Voting Could Lead to Power Concentration in Brussels
