A francia autógyár jelenlegi modelljei közül csupán a középkategóriás 406-ost gyártja kombi változatban, amivel valószínűleg tetemes haszontól fosztja meg önmagát, hiszen konkurensei példája mutatja, hogy már a kompakt osztályban is van kereslet a variálható csomagterű karosszériaformára. Ám ami késik, nem múlik: a Peugeot szeptemberben egyszerre két lehetőséget is felvillantott a paletta bővítésére.
A 307 SW a fél éve bemutatott ötajtós modell némileg megnagyobbított módozata. Az alapjául szolgáló alsó középkategóriás autó leginkább hangsúlyozott erényei a kategóriában pazar térkínálat és a hatalmas üvegfelületek révén kínált remek átláthatóság. A kombi ezen előnyöket igyekezett továbbfejleszteni. Az eredmény: egy valóban újszerű belső kialakítás, amely a variálhatóság terén a kategória egyterű modelljein is túltesz.
A hátsó ajtó kilincséig húzódó üvegtető alatt világos kárpitba burkolt utastér rejtőzik, amelynek öt ülését három sorban rendezgethetik az utasok. A különálló hátsó fotelok egyenként dönthetőek és mozgathatóak. Ez önmagában nem lenne forradalmi megoldás, azonban arra is lehetőség van, hogy – például hosszú tárgyak szállítása esetén – az egyik szélső ülést a csomagtérbe, a másik utas mögé szereljük át, ha pedig különösen nyurga utasokat szállítunk, az 560 literes raktér rovására megduplázhatjuk a hátsó lábteret.
Némileg nehezebb helyzetben lehettek a gyár formatervezői a 206 SW stílusának meghatározásakor. A 206-os megjelenése óta ezrével ejti rabul a vásárlók szívét, és lassan az autó szinonimájává válik a reklámiparban. A kis ékszerdoboz ugyanakkor a gyár rali-versenyautójának az alapját is képezi. A két irányvonal küzdelméből a sportos került ki győztesen. A kombitanulmány ennek megfelelően zömök farrészt, erőteljes első és hátsó lökhárítókat, marcona dupla kipufogót és méretes kerekeket kapott. A hátsó ajtók rejtett kilincse és a hátsó lámpa V alakú kialakítása ugyancsak a dinamikus jelleget erősítik, csakúgy, mint a négy, hangsúlyosan sportosra formált ülés és az utastér fekete-narancssárga színvilága. Arról pedig, hogy mindez több legyen puszta külcsínnél, a gyár vadonatúj, 177 lóerős, kétliteres benzinmotorja gondoskodik. Na persze egy kombi esetében a praktikum sem szenvedhet csorbát, ezért a hátsó ülések osztva dönthetőek, a csomagtérajtó üvege pedig külön is nyitható.
Visszatér a nyár, de már úton a változás + videó
