A Peugeot kombinációi kombikra

Tágas csomagtér, mindenféle különleges vagy erőltetett ideológia nélkül – a Peugeot eddig a régi iskolát képviselte a kombik terén. Most azonban úgy tűnik, a cég szakítani készül ezzel a gyakorlattal: két új tanulmányautója merőben eltérő módon értelmezi a nagy rakterű karosszéria fogalmát.

Jávor József
2001. 11. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A francia autógyár jelenlegi modelljei közül csupán a középkategóriás 406-ost gyártja kombi változatban, amivel valószínűleg tetemes haszontól fosztja meg önmagát, hiszen konkurensei példája mutatja, hogy már a kompakt osztályban is van kereslet a variálható csomagterű karosszériaformára. Ám ami késik, nem múlik: a Peugeot szeptemberben egyszerre két lehetőséget is felvillantott a paletta bővítésére.
A 307 SW a fél éve bemutatott ötajtós modell némileg megnagyobbított módozata. Az alapjául szolgáló alsó középkategóriás autó leginkább hangsúlyozott erényei a kategóriában pazar térkínálat és a hatalmas üvegfelületek révén kínált remek átláthatóság. A kombi ezen előnyöket igyekezett továbbfejleszteni. Az eredmény: egy valóban újszerű belső kialakítás, amely a variálhatóság terén a kategória egyterű modelljein is túltesz.
A hátsó ajtó kilincséig húzódó üvegtető alatt világos kárpitba burkolt utastér rejtőzik, amelynek öt ülését három sorban rendezgethetik az utasok. A különálló hátsó fotelok egyenként dönthetőek és mozgathatóak. Ez önmagában nem lenne forradalmi megoldás, azonban arra is lehetőség van, hogy – például hosszú tárgyak szállítása esetén – az egyik szélső ülést a csomagtérbe, a másik utas mögé szereljük át, ha pedig különösen nyurga utasokat szállítunk, az 560 literes raktér rovására megduplázhatjuk a hátsó lábteret.
Némileg nehezebb helyzetben lehettek a gyár formatervezői a 206 SW stílusának meghatározásakor. A 206-os megjelenése óta ezrével ejti rabul a vásárlók szívét, és lassan az autó szinonimájává válik a reklámiparban. A kis ékszerdoboz ugyanakkor a gyár rali-versenyautójának az alapját is képezi. A két irányvonal küzdelméből a sportos került ki győztesen. A kombitanulmány ennek megfelelően zömök farrészt, erőteljes első és hátsó lökhárítókat, marcona dupla kipufogót és méretes kerekeket kapott. A hátsó ajtók rejtett kilincse és a hátsó lámpa V alakú kialakítása ugyancsak a dinamikus jelleget erősítik, csakúgy, mint a négy, hangsúlyosan sportosra formált ülés és az utastér fekete-narancssárga színvilága. Arról pedig, hogy mindez több legyen puszta külcsínnél, a gyár vadonatúj, 177 lóerős, kétliteres benzinmotorja gondoskodik. Na persze egy kombi esetében a praktikum sem szenvedhet csorbát, ezért a hátsó ülések osztva dönthetőek, a csomagtérajtó üvege pedig külön is nyitható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.