Aki már próbálta, tudja: a városi közlekedés nem gyerekjáték. Szüntelen küzdelem a parkolóhelyekért, intenzív gyorsítások és lassítások, folyton változó csomag- és utastérigény – és a végcél, hogy karcolások és koccanások nélkül kerüljünk ki belőle. Ebben a korántsem ideális helyzetben a Ford véleménye szerint egy olyan autóra van szükség, amely egyesíti a hagyományos kisautók kompakt méreteit és könnyű manőverezhetőségét, az egyterűek variálhatóságát és a könnyű terepjárók tekintélyét, valamint biztonságérzetét. Ezért kapta a gyár kifejezetten városlakók számára kifejlesztett tanulmányautója a Fusion nevet.
A szerény méretű, magas építésű jármű arculatát hátul a Fiesta-rokon helyzetjelzők, elől a Hella által kifejlesztett bi-xenon fényszórók határozzák meg. A koncepció legfontosabb alkotórésze a kis lökettérfogatú közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős benzinmotor. A mindössze 1,1 literes, változó szelepvezérlésű erőmű maximális teljesítménye 110 lóerő, ám a városi forgalomban ennél nagyobb hasznát vesszük a 160 Nm forgatónyomatéknak, ami a teljes alacsony és közepes fordulatszám-tartományban a vezető rendelkezésére áll. Ezáltal az apró háromhengeres egy 1,8-as benzines motor robbanékonyságát kínálja, nagyságrendekkel – európai vegyes ciklus szerint 15, városban akár 21 százalékkal – szerényebb fogyasztás mellett.
A Fusion filozófiájának másik alappillére az elektronikus vezérlésű váltómű, amely a kézi és automatikus váltók előnyeit ötvözi. A tengelykapcsoló oldását, valamint a megfelelő sebességfokozat kapcsolását villanymotorok végzik, így az EST mintegy öt százalékkal takarékosabb üzemű, mint a hagyományos automatikus nyomatékváltók. A fokozatváltásra a sofőr adja ki a parancsot, magát a váltást azonban a központi vezérlőegység szabályozza a pillanatnyi terhelés és sebesség függvényében.
A folyamatos haladáshoz persze mindez kevés, ha minden utcasarkon elakadunk a dugókban. Ezért a Fusion navigációs rendszere a forgalom minden változására figyelmezteti utasait, jelzi a szabad parkolóhelyeket, sőt, akár arra is képes, hogy a célhoz közeledve előre lefoglaljon egyet a Fusion számára. És míg a vezető a forgalommal küzd, a hátsó ülésen utazók az elülső fejtámlákba épített, nagy felbontású képernyőkön keresztül internetezhetnek, televíziót, DVD-t nézhetnek vagy éppen videojátékokkal múlathatják az időt.
A háború beszüntetéséért és a túszok szabadon bocsátásáért szólaltak fel keresztény egyházi vezetők Gázában
