Százezres nagyságú panasz helyett eddig mintegy 45 ezer reklamáció érkezett az ONYF-hez a foglalkoztatottaknak kiküldött értesítőkkel kapcsolatban, bár ez a szám napról napra emelkedik – közölte Mészáros József főigazgató. Az értesítőt körülbelül 180 ezren nem vették át.
Vágujhelyi Ferenc, az ONYF informatikai főigazgató-helyettese elmondta: a panaszok 45 százaléka a munkáltatói adatszolgáltatásban jelzett hibát, azaz nem egyezett a biztosítási idő vagy a járulékköteles jövedelem. A reklamálók 12 százaléka hibás lakcíme miatt jelentkezett, 38 százaléka pedig személyi adatainak pontatlansága, elsősorban nevének helyesírása miatt emelt kifogást. A reklamációk három százalékát a foglalkoztatói jelzések tették ki, amelyek arra vonatkoztak, hogy dolgozóik miért nem kaptak értesítést. Az ONYF tapasztalatai szerint ilyen esetekben általában az derül ki, hogy az adott cég a törvényi kötelezettségének nem tett eleget és nem szolgáltatott adatot.
Elhangzott: az ONYF főként azok panaszát várja, akik nem értenek egyet az értesítőben szereplő jövedelmi és biztosítási időre vonatkozó adatokkal, vagy úgy vélik: 2000-ben foglalkoztatottak voltak, mégsem kaptak értesítőt.
Az elképzelések szerint jövőre az egyéni vállalkozóknak is küldenek értesítést, a tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy sokan nem szolgáltatnak adatot. A tervek között szerepel az is, hogy 2002-ben 1997-ig visszamenőleg küldenek értesítést a biztosítottaknak a rájuk vonatkozó jövedelmi és munkaviszonyadatokról.
Till Tamás szülei: Az biztos, hogy hitelt nem veszünk fel
