Az ötmilliárdos beruházás első ütemében elkészülő üzemcsarnok mérnökei és technikusai a tengeren túl kapnak képzést buszösszeszerelésből. 2003 és 2005 között, amikor teljes kapacitással dolgozik az üzem, akár nyolcszáz dolgozónak adhat munkát az elővárosi buszok gyártására berendezkedett cég.
A vállalat huszonhárom hektáros területet vásárolt meg Kaposvár önkormányzatától, és alig több mint fél év alatt egymilliárd forint feletti összeget ruházott be a somogyi megyeszékhely keleti iparvidékén. A ma még nyugati piacra dolgozó NABI új technológiával készülő, könnyű, olcsó és gazdaságos üzemelésű elővárosi autóbuszelemeket szereltet össze Kaposváron, és ezzel jelentősen javít majd a város egyébként is irigylésreméltóan alacsony munkanélküliségi rátáján.
A cég elnök-vezérigazgatója, Rácz András elmondta: a közelmúltban megnyertek egy chicagói tendert, amely 2003 és 2005 között 370 autóbusz gyártására szól. Ezzel a dinamikusan fejlődő járműgyártó cég jelenlegi rendelésállománya meghaladja a 3500 autóbuszt. A teljes egészében magyar tulajdonú nemzetközi vállalkozás öt év óta nyereséges, ám mint az elnök-vezérigazgató elmondta, osztalékot azért nem fizetnek, mert a nyereséget teljes mértékben visszaforgatják. Évenként 15 millió dollárt költenek beruházásra – közölte Rácz András. A NABI-buszok a nyár elején már bemutatkoztak Kaposváron, a város képviselői és lakói nagy tetszéssel fogadták a nem hivalkodó karosszériájú, ám rendkívül kényelmes és halk járású buszokat.
Tüntetők várták Balatonalmádiban Magyar Pétert, aki a testőreiről és a külföldi támogatásról is hazudozott - videó