– Ha elkészül a híd, a nagyközségben a helyközi autóbuszjárat mintegy körforgalmat lebonyolítva köti össze a település két falurészét – mondta Varga Gyula, Vép polgármestere. A jelenlegi, csaknem négy méter széles, öt tonna teherbírású híd a vízügyi szakemberek szerint nem megfelelő. Alacsony a szerkezete, ami a patak magas vízállásakor sok problémát jelent. A beruházást a megyei területfejlesztési tanács hárommillió forinttal támogatja, s a területfejlesztési célelőirányzat forrásaiból is várnak négymillió forintot, az összes költség negyvenmillió forintra rúg.
A régi hidat hamarosan bontani kezdi a kivitelezés jogát elnyerő Hídépítő Rt. Az új híd több mint hat méter széles lesz, mindkét oldalán járdával. A járművek egy nyomsávon közlekedhetnek; teherbírását pedig nyolcvan tonnára tervezik.
A négyezer lelkes nagyközség főtéri parkolóját is rendbe hozzák. Új utcanévtáblákat helyeznek ki, s minden utcában és oszlopon energiatakarékos lámpák szolgáltatják a fényt. A 17 millió forintos fejlesztés árát tíz év alatt, az áramdíj-megtakarításból fizeti ki a község. A városi ellátási feltételek megteremtésére törekszenek, az általános iskola mind szakmai, mind tárgyi feltételeit illetően kielégíti a mai igényeket. Erről a szülők úgy nyilvánítanak véleményt, hogy egyetlen gyermeket sem visznek el a szombathelyi iskolákba.
Menczer Tamás: A Momentum és a Tisza egyforma, mindig Brüsszelt választják a magyar érdek helyett
