A Peugeot 307 az év autója 2002-ben
Az európai szaksajtó meghívott képviselői a francia gyár tavaly bemutatott alsó középkategóriás modelljét, a Peugeot 307-est választották az év autójának. A szavazáson a Renault Laguna lett a második; a középkategóriás modell nemcsak minőségének, hanem biztonságának és innovatív technikájának is köszönhette jó helyezését. A harmadik helyet a Fiat nemrégiben bemutatott újdonsága, a Stilo szerezte meg.
Változások a Fordnál
A Ford Motor Company igazgatótanácsa csütörtökön bejelentette, azonnali hatállyal három új alelnököt és számos további vezető tisztségviselőt nevezett ki. „A Ford vezetősége határozott erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a vállalatot tovább vigye előre” – jelentette ki Bill Ford, a cég elnök-vezérigazgatója. „Egy olyan tehetséges csapatot állítunk össze, amelyik elkötelezett célunk megvalósítása iránt: a világ legjobb személyautóit és haszongépjárműveit gyártani” – tette hozzá.
Új Opel-üzem Rüsselsheimben
Végső szakaszába érkezett a rüsselsheimi Opel-gyár új erőátviteli gyártósorának telepítése: megérkeztek az új, hatsebességes manuális sebességváltó berendezéseket gyártó első gépsorok. Az Opel Powertrain GmbH mintegy 180 millió német márkát fektet a legmodernebb gyár és technológia megvalósításába. Az újonnan kifejlesztett erőátviteli berendezés sorozatgyártása a tervek szerint 2002 végén kezdődik meg: a különlegesen kompakt egység az Opel, Vauxhall, Fiat, Saab, Lancia és Alfa Romeo által gyártott, elsőkerék-meghajtású szikragyújtásos és dízelmotoros gépjárművekben lesz alkalmazható. A General Motors és a Fiat Auto által létrehozott stratégiai együttműködés csaknem egy ével ezelőtt vette kezdetét, amikor a két vállalat európai és dél-amerikai motor- és sebességváltó-fejlesztését és gyártását egy vegyesvállalat – a Fiat-GM Powertrain – formájában kapcsolta össze. Ez a németországi befektetés az új cég első nagyobb beruházása.
Kétéves jótállás
Az EU-szabályozás ugyan csak 2002-től teszi kötelezővé a szabálymódosítást, a BMW AG viszont már idén novembertől bevezette termékeire a kétéves jótállást. Ezzel a lépéssel a BMW AG több ponton is túlteljesíti az EU által megkívántakat, hiszen 2002. január 1-je helyett 2001. november 1-jétől ad kétéves jótállást, és nem csupán a 15 EU-tagállamban, hanem az egész világon. A kétéves jótállás vonatkozik a 2001. november 1-je után forgalomba helyezett BMW és Mini személygépkocsikra, a BMW motorkerékpárokra, a C1-re, valamint minden ezen időpont után vásárolt alkatrészre és tartozékra is – kilométer-korlátozás nélkül. A BMW AG lépésének számunkra legfontosabb vonatkozása, hogy hazánkat is érinti: a Wallis Motor által forgalmazott BMW és Mini gépjárművek, illetve a vonatkozó alkatrészek és tartozékok esetében 2001. november 1-jétől lépett életbe a kétéves jótállás.
Visszatér a nyár, de már úton a változás + videó
