Röviden

Munkatársunktól
2001. 11. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Peugeot 307 az év autója 2002-ben
Az európai szaksajtó meghívott képviselői a francia gyár tavaly bemutatott alsó középkategóriás modelljét, a Peugeot 307-est választották az év autójának. A szavazáson a Renault Laguna lett a második; a középkategóriás modell nemcsak minőségének, hanem biztonságának és innovatív technikájának is köszönhette jó helyezését. A harmadik helyet a Fiat nemrégiben bemutatott újdonsága, a Stilo szerezte meg.

Változások a Fordnál
A Ford Motor Company igazgatótanácsa csütörtökön bejelentette, azonnali hatállyal három új alelnököt és számos további vezető tisztségviselőt nevezett ki. „A Ford vezetősége határozott erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a vállalatot tovább vigye előre” – jelentette ki Bill Ford, a cég elnök-vezérigazgatója. „Egy olyan tehetséges csapatot állítunk össze, amelyik elkötelezett célunk megvalósítása iránt: a világ legjobb személyautóit és haszongépjárműveit gyártani” – tette hozzá.

Új Opel-üzem Rüsselsheimben
Végső szakaszába érkezett a rüsselsheimi Opel-gyár új erőátviteli gyártósorának telepítése: megérkeztek az új, hatsebességes manuális sebességváltó berendezéseket gyártó első gépsorok. Az Opel Powertrain GmbH mintegy 180 millió német márkát fektet a legmodernebb gyár és technológia megvalósításába. Az újonnan kifejlesztett erőátviteli berendezés sorozatgyártása a tervek szerint 2002 végén kezdődik meg: a különlegesen kompakt egység az Opel, Vauxhall, Fiat, Saab, Lancia és Alfa Romeo által gyártott, elsőkerék-meghajtású szikragyújtásos és dízelmotoros gépjárművekben lesz alkalmazható. A General Motors és a Fiat Auto által létrehozott stratégiai együttműködés csaknem egy ével ezelőtt vette kezdetét, amikor a két vállalat európai és dél-amerikai motor- és sebességváltó-fejlesztését és gyártását egy vegyesvállalat – a Fiat-GM Powertrain – formájában kapcsolta össze. Ez a németországi befektetés az új cég első nagyobb beruházása.

Kétéves jótállás
Az EU-szabályozás ugyan csak 2002-től teszi kötelezővé a szabálymódosítást, a BMW AG viszont már idén novembertől bevezette termékeire a kétéves jótállást. Ezzel a lépéssel a BMW AG több ponton is túlteljesíti az EU által megkívántakat, hiszen 2002. január 1-je helyett 2001. november 1-jétől ad kétéves jótállást, és nem csupán a 15 EU-tagállamban, hanem az egész világon. A kétéves jótállás vonatkozik a 2001. november 1-je után forgalomba helyezett BMW és Mini személygépkocsikra, a BMW motorkerékpárokra, a C1-re, valamint minden ezen időpont után vásárolt alkatrészre és tartozékra is – kilométer-korlátozás nélkül. A BMW AG lépésének számunkra legfontosabb vonatkozása, hogy hazánkat is érinti: a Wallis Motor által forgalmazott BMW és Mini gépjárművek, illetve a vonatkozó alkatrészek és tartozékok esetében 2001. november 1-jétől lépett életbe a kétéves jótállás.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.