Új szereplő a luxusautók kategóriájában

A Skoda és a luxusautó fogalma olyan messze van egymástól, mint Makó Jeruzsálemtől. Mindezt nyugodtan tehetjük múlt időbe, mert ahogy a VW-konszern platformstratégiájának újabb állomásához érkezett, úgy próbálhat szerencsét a Skoda is az elitosztályban.

Jávor József
2001. 11. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly még Montreaux-nek hívták a cseh vállalat kocsiját, a frankfurti bemutató alkalmával azonban már a végleges név díszelgett a kocsi orrán: Superb. Félreértés ne essék, a név nem a csehek túlzott önbizalmára utal, hanem egy nemes hagyomány ápolása. A Superb a második világháború előtti cseh autóipar büszkesége volt, így hívták a Skoda hat- és nyolchengeres motorral szerelt luxusautóit.
A harmadik évezredben persze minden autógyár gondol a környezetvédelemre, ezért az új Superb jóval takarékosabb erőforrásokat kap majd. Az ötből három masina négyhengeres lesz, ebből egy szupertakarékos dízel, s a két tervezett V6-os egyike is TDI-motor. A piaci bevezetés 2002 tavaszán várható.
S ha már szó esett a VW okos módszeréről, a padlólemezek és a műszaki fődarabok megosztásáról a hozzá tartozó márkák között: a Superb érdekessége, hogy nem az európai, hanem a Kínában forgalmazott Passat megnyújtott padlólemezére épül majd. A karosszéria 4,8 méteres hossza és 2,8 méteres tengelytávja alapján könnyű besorolni a Superbet: a BMW 5-ös, a Mercedes E osztály, a Volvo S80 és a Saab 95 orra alá igyekszik borsot törni. S mivel Skoda, nyilván kedvező lesz az ára is, ezért garantáltan okoz majd elég fejtörést a VW-konszern marketingeseinek is, hiszen a Superb a VW Passat és az Audi A6 vevőkörére is szemet vethet. A kérdés csak az, hogy nem túlságosan fakó-e az eddig szolid modelljeiről ismert Skoda márkaneve a luxusosztályban?
Ha a tipikus Skoda-vásárló filozófiájából indulunk ki, akkor a Superb megismételheti azt a zajos sikert, amit néhány évvel ezelőtt az Octaviával ért el a Skoda. Nekik ugyanis a használati érték, a megbízhatóság, a minőség és a jó értékállóság a fontos – ezeknek az erényeknek pedig a Superb sem lesz híján. Az utastér hatalmas és kényelmes, sőt a benne felhasznált anyagok is jobb minőségűek, mint amit az olcsóbb Skodákban megszoktunk. Egyedül a Superb csomagtartója nem tar lépést az Octaviáéval: 462 literes – igaz, ez is kettővel több, mint a BMW 5-ösé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.