Tavaly még Montreaux-nek hívták a cseh vállalat kocsiját, a frankfurti bemutató alkalmával azonban már a végleges név díszelgett a kocsi orrán: Superb. Félreértés ne essék, a név nem a csehek túlzott önbizalmára utal, hanem egy nemes hagyomány ápolása. A Superb a második világháború előtti cseh autóipar büszkesége volt, így hívták a Skoda hat- és nyolchengeres motorral szerelt luxusautóit.
A harmadik évezredben persze minden autógyár gondol a környezetvédelemre, ezért az új Superb jóval takarékosabb erőforrásokat kap majd. Az ötből három masina négyhengeres lesz, ebből egy szupertakarékos dízel, s a két tervezett V6-os egyike is TDI-motor. A piaci bevezetés 2002 tavaszán várható.
S ha már szó esett a VW okos módszeréről, a padlólemezek és a műszaki fődarabok megosztásáról a hozzá tartozó márkák között: a Superb érdekessége, hogy nem az európai, hanem a Kínában forgalmazott Passat megnyújtott padlólemezére épül majd. A karosszéria 4,8 méteres hossza és 2,8 méteres tengelytávja alapján könnyű besorolni a Superbet: a BMW 5-ös, a Mercedes E osztály, a Volvo S80 és a Saab 95 orra alá igyekszik borsot törni. S mivel Skoda, nyilván kedvező lesz az ára is, ezért garantáltan okoz majd elég fejtörést a VW-konszern marketingeseinek is, hiszen a Superb a VW Passat és az Audi A6 vevőkörére is szemet vethet. A kérdés csak az, hogy nem túlságosan fakó-e az eddig szolid modelljeiről ismert Skoda márkaneve a luxusosztályban?
Ha a tipikus Skoda-vásárló filozófiájából indulunk ki, akkor a Superb megismételheti azt a zajos sikert, amit néhány évvel ezelőtt az Octaviával ért el a Skoda. Nekik ugyanis a használati érték, a megbízhatóság, a minőség és a jó értékállóság a fontos – ezeknek az erényeknek pedig a Superb sem lesz híján. Az utastér hatalmas és kényelmes, sőt a benne felhasznált anyagok is jobb minőségűek, mint amit az olcsóbb Skodákban megszoktunk. Egyedül a Superb csomagtartója nem tar lépést az Octaviáéval: 462 literes – igaz, ez is kettővel több, mint a BMW 5-ösé.
Visszatér a nyár, de már úton a változás + videó
