Újabb villamosokat vásárol a BKV

Mától a Hannoverből vásárolt szerelvények közlekednek az 50-es villamos vonalán is. A BKV igazgatósága úgy döntött, hogy – mivel a típus bevált a budapesti közlekedésben – opciós jogával élve további nyolc járművet vásárol a német város közlekedési társaságától. A főváros már kiírta azt a 12 milliárd forintos tendert, amelynek lezárultával új villamosok érkeznek a Nagykörútra is.

Gidró Kriszta
2001. 11. 20. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mától tíz hannoveri villamos áll forgalomba az 50-es vonalán, a későbbiekben pedig további 12 szerelvényt helyeznek itt üzembe – tájékoztatta lapunkat Vajda Pál főpolgármester-helyettes. A tíz szerelvénnyel 12 UV-kocsit cserélnek le. Jelenleg 16 UV közlekedik ezen a vonalon, csúcsidőben 4-5 perces követési idővel. A hannoveri villamosok forgalomba állása után a követési idő 3-4 perc lesz. Vajda Pál tudatta: a BKV áttekintette a hannoveri villamosok üzemeltetési tapasztalatát a 3-as vonalon. A vizsgálat megállapította, hogy a szerelvények bármely más budapesti vonalon közlekedő villamosnál kedvezőbb feltételekkel üzemeltethetők. – Az üzemközbeni meghibásodások száma ezen a vonalon a negyedére esett vissza, és az energiafelhasználás is kedvezőbb – jelentette ki a főpolgármester-helyettes.
A BKV vizsgálata az utasok tapasztalataira, szokásaira is kiterjedt. Vajda Pál szerint a villamost használók ebben a hónapban már megszokták, hogy fel- és leszálláskor jelezni kell. – A felmérés azt is megállapította, hogy a már gyakorlott utasok segítenek a kevésbé tapasztaltaknak – tette hozzá a főpolgármester-helyettes. Mint mondta, ez azért kedvező, mert a fegyelmezettebb fel- és leszállás jelentősen meggyorsítja a villamos közlekedését, így a szerelvények kapacitása is nagyobb.
A kedvező tapasztalatok miatt a BKV igazgatósága úgy döntött, hogy él opciós jogával, és további nyolc villamost vásárol Hannover közlekedési társaságától. A beszerzést a BKV saját forrásból állja majd. Januártól egyébként a 62-es villamos vonalán is hannoveri kocsik járnak az UV-k helyett.
A hannoveri szerelvényekkel így lecserélik a jelenleg futó mintegy 300, negyven-ötven éves UV-kocsik felét. A másik felét a Nagykörúton közlekedő 80 Ganz-villamossal váltják majd fel, ha oda is megérkeznek az új villamosok. A főváros nemrégiben kiírta a tendert az új kocsik beszerzésére. A 12 milliárd forintos pályázat elbírálása a következő év második felében zárul majd. Vajda Pál szerint az új nagykörúti villamos prototípusa 2003-ban érkezhet meg Budapestre, a szerelvények forgalomba állítása 2004-ben várható. Vajda Pál elmondta azt is: az első ütemben a nagykörúti villamosok felét cserélik le. A tenderkiírásban azonban kikötötték az opciós jogot is, így a későbbiekben az összes régi kocsit leválthatják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.