Mától tíz hannoveri villamos áll forgalomba az 50-es vonalán, a későbbiekben pedig további 12 szerelvényt helyeznek itt üzembe – tájékoztatta lapunkat Vajda Pál főpolgármester-helyettes. A tíz szerelvénnyel 12 UV-kocsit cserélnek le. Jelenleg 16 UV közlekedik ezen a vonalon, csúcsidőben 4-5 perces követési idővel. A hannoveri villamosok forgalomba állása után a követési idő 3-4 perc lesz. Vajda Pál tudatta: a BKV áttekintette a hannoveri villamosok üzemeltetési tapasztalatát a 3-as vonalon. A vizsgálat megállapította, hogy a szerelvények bármely más budapesti vonalon közlekedő villamosnál kedvezőbb feltételekkel üzemeltethetők. – Az üzemközbeni meghibásodások száma ezen a vonalon a negyedére esett vissza, és az energiafelhasználás is kedvezőbb – jelentette ki a főpolgármester-helyettes.
A BKV vizsgálata az utasok tapasztalataira, szokásaira is kiterjedt. Vajda Pál szerint a villamost használók ebben a hónapban már megszokták, hogy fel- és leszálláskor jelezni kell. – A felmérés azt is megállapította, hogy a már gyakorlott utasok segítenek a kevésbé tapasztaltaknak – tette hozzá a főpolgármester-helyettes. Mint mondta, ez azért kedvező, mert a fegyelmezettebb fel- és leszállás jelentősen meggyorsítja a villamos közlekedését, így a szerelvények kapacitása is nagyobb.
A kedvező tapasztalatok miatt a BKV igazgatósága úgy döntött, hogy él opciós jogával, és további nyolc villamost vásárol Hannover közlekedési társaságától. A beszerzést a BKV saját forrásból állja majd. Januártól egyébként a 62-es villamos vonalán is hannoveri kocsik járnak az UV-k helyett.
A hannoveri szerelvényekkel így lecserélik a jelenleg futó mintegy 300, negyven-ötven éves UV-kocsik felét. A másik felét a Nagykörúton közlekedő 80 Ganz-villamossal váltják majd fel, ha oda is megérkeznek az új villamosok. A főváros nemrégiben kiírta a tendert az új kocsik beszerzésére. A 12 milliárd forintos pályázat elbírálása a következő év második felében zárul majd. Vajda Pál szerint az új nagykörúti villamos prototípusa 2003-ban érkezhet meg Budapestre, a szerelvények forgalomba állítása 2004-ben várható. Vajda Pál elmondta azt is: az első ütemben a nagykörúti villamosok felét cserélik le. A tenderkiírásban azonban kikötötték az opciós jogot is, így a későbbiekben az összes régi kocsit leválthatják.
Szijjártó Péter: Ma az ukrajnai béke legádázabb akadályozói az európai politikusok
