Veszteség a harmadik negyedévben

A Ford Motor Company közölte, hogy 692 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni az idei év harmadik negyedévében. Egy évvel korábban a Ford 994 millió dolláros nettó üzemi eredményt ért el. A Ford Motor Company esetében a veszteség természetesen nem ad okot pánikra, hiszen a vállalat a világ második legnagyobb autógyártó cége, mintegy 200 piacon értékesíti az autóit, s közel 345 ezer embert foglalkoztat a világ minden részén.

Hajdu Imre
2001. 11. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ford harmadik negyedévi bevételei elérték a 36,55 milliárd dollárt, ami 9 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. A gépjárművek eladása világméretekben a harmadik negyedévben 1 513 000 darabot tett ki, amely 10 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.
„Ez a negyedév igen nehéz volt, mivel eredményeinkre hatást gyakorolt a bizonytalan és lassuló amerikai gazdaság, megtetézve a szeptember 11-i tragikus eseményekkel – hangsúlyozta Jacques Nasser, a Ford elnök-vezérigazgatója. – Annak érdekében, hogy válaszolni tudjunk ezekre a kihívásokra, számos lépést tettünk versenyképességünk erősítésére. További döntéseket várhatóan decemberben jelentünk be” – tette hozzá.
A közvetlen kihívások ellenére a Ford továbbra is profitál minden idők legerősebb termékpalettájából. Az Egyesült Államokban már ez a tizenötödik egymást követő olyan év, amelyben a legkelendőbb személygépkocsi, illetve haszongépjármű márka a Ford. Ezek közé tartozik az F sorozatú pick-up, az Explorer és az Escape sport-szabadidő jármű (SUV), a Taurus, a Focus és a Mustang személygépkocsi. A harmadik negyedév során a Ford piacra dobta a Ford Thunderbird és a Jaguar X-Type személygépkocsikat az Egyesült Államokban, s bemutatta az új Ford Fiestát Európában, az Egyesült Államokban pedig további új termékek bevezetése várható: például a Land Rover Freelander, a Lincoln Blackwood, a Focus ZX5 és a Th!nk Neighbor megjelenése.
A világcég autóipari üzletága 877 millió dolláros veszteséget szenvedett el a harmadik negyedévben, szemben az egy évvel ezelőtti 497 millió dolláros nettó üzemi eredménnyel. A világméretű tevékenységből származó bevétel 28,55 milliárd dollárt tett ki, szemben a tavalyi év azonos időszakában realizált 32,58 milliárd dollárral.
A harmadik negyedévben Észak-Amerikában a veszteség elérte a 849 millió dollárt. Egy évvel korábban a nettó eredmény 782 millió dollárt tett ki. A csökkenés elsősorban a kisebb értékesített darabszám – 171 ezer gépjárművel kevesebb, mint 2000 harmadik negyedévében –, illetve a magasabb marketing-költségek következménye.
A Ford Európában a harmadik negyedévben 24 millió dolláros veszteséget könyvelt el, szemben az egy évvel ezelőtti 221 millió dolláros veszteséggel. E javuló eredményhez számos új Ford-termék – például a Mondeo, a Transit és a Maverick – járult hozzá.
A Ford dél-amerikai tevékenységének vesztesége az egy évvel ezelőtti 64 millió dollárról az idén 56 millió dollárra csökkent. A térség eredményeire továbbra is hatással van a gyönge gazdasági helyzet Brazíliában és Argentínában. A világ többi részén a Ford 52 millió dolláros nettó üzemi eredményt ért el, szemben a 2000 harmadik negyedévi nullszaldós eredménnyel.
Az ugyancsak Ford-érdekeltségű Hertz autókölcsönző hálózat a harmadik negyedévben 26 millió dolláros nettó üzemi eredményt ért el, míg egy évvel korábban 143 millió dollárt. A csökkenés a szeptember 11-i események, a lassuló gazdaság, s az ebből fakadó kevesebb üzleti és magáncélú utazás következménye.
„Az amerikai gazdaságot továbbra is a bizonytalanság fogja jellemezni, megnehezítve ezáltal a jövőbeni autóeladások előrejelzését. Mindazonáltal úgy véljük, hogy 2001-ben az Egyesült Államokban 16,5-17 millió gépjárművet adunk majd el” – mondta Jacques Nasser. – Erős márkáink és jó termékeink, jelentős pénzügyi erőnk és rugalmasságunk segíteni fognak bennünket ezekben a nehéz időkben. Arra összpontosítunk, hogy a jelenlegi nehéz körülmények között is helytálljunk, s úgy pozicionáljuk magunkat, hogy magasabb szinten tudjunk teljesíteni a jövőben.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.