A Ford harmadik negyedévi bevételei elérték a 36,55 milliárd dollárt, ami 9 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. A gépjárművek eladása világméretekben a harmadik negyedévben 1 513 000 darabot tett ki, amely 10 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.
„Ez a negyedév igen nehéz volt, mivel eredményeinkre hatást gyakorolt a bizonytalan és lassuló amerikai gazdaság, megtetézve a szeptember 11-i tragikus eseményekkel – hangsúlyozta Jacques Nasser, a Ford elnök-vezérigazgatója. – Annak érdekében, hogy válaszolni tudjunk ezekre a kihívásokra, számos lépést tettünk versenyképességünk erősítésére. További döntéseket várhatóan decemberben jelentünk be” – tette hozzá.
A közvetlen kihívások ellenére a Ford továbbra is profitál minden idők legerősebb termékpalettájából. Az Egyesült Államokban már ez a tizenötödik egymást követő olyan év, amelyben a legkelendőbb személygépkocsi, illetve haszongépjármű márka a Ford. Ezek közé tartozik az F sorozatú pick-up, az Explorer és az Escape sport-szabadidő jármű (SUV), a Taurus, a Focus és a Mustang személygépkocsi. A harmadik negyedév során a Ford piacra dobta a Ford Thunderbird és a Jaguar X-Type személygépkocsikat az Egyesült Államokban, s bemutatta az új Ford Fiestát Európában, az Egyesült Államokban pedig további új termékek bevezetése várható: például a Land Rover Freelander, a Lincoln Blackwood, a Focus ZX5 és a Th!nk Neighbor megjelenése.
A világcég autóipari üzletága 877 millió dolláros veszteséget szenvedett el a harmadik negyedévben, szemben az egy évvel ezelőtti 497 millió dolláros nettó üzemi eredménnyel. A világméretű tevékenységből származó bevétel 28,55 milliárd dollárt tett ki, szemben a tavalyi év azonos időszakában realizált 32,58 milliárd dollárral.
A harmadik negyedévben Észak-Amerikában a veszteség elérte a 849 millió dollárt. Egy évvel korábban a nettó eredmény 782 millió dollárt tett ki. A csökkenés elsősorban a kisebb értékesített darabszám – 171 ezer gépjárművel kevesebb, mint 2000 harmadik negyedévében –, illetve a magasabb marketing-költségek következménye.
A Ford Európában a harmadik negyedévben 24 millió dolláros veszteséget könyvelt el, szemben az egy évvel ezelőtti 221 millió dolláros veszteséggel. E javuló eredményhez számos új Ford-termék – például a Mondeo, a Transit és a Maverick – járult hozzá.
A Ford dél-amerikai tevékenységének vesztesége az egy évvel ezelőtti 64 millió dollárról az idén 56 millió dollárra csökkent. A térség eredményeire továbbra is hatással van a gyönge gazdasági helyzet Brazíliában és Argentínában. A világ többi részén a Ford 52 millió dolláros nettó üzemi eredményt ért el, szemben a 2000 harmadik negyedévi nullszaldós eredménnyel.
Az ugyancsak Ford-érdekeltségű Hertz autókölcsönző hálózat a harmadik negyedévben 26 millió dolláros nettó üzemi eredményt ért el, míg egy évvel korábban 143 millió dollárt. A csökkenés a szeptember 11-i események, a lassuló gazdaság, s az ebből fakadó kevesebb üzleti és magáncélú utazás következménye.
„Az amerikai gazdaságot továbbra is a bizonytalanság fogja jellemezni, megnehezítve ezáltal a jövőbeni autóeladások előrejelzését. Mindazonáltal úgy véljük, hogy 2001-ben az Egyesült Államokban 16,5-17 millió gépjárművet adunk majd el” – mondta Jacques Nasser. – Erős márkáink és jó termékeink, jelentős pénzügyi erőnk és rugalmasságunk segíteni fognak bennünket ezekben a nehéz időkben. Arra összpontosítunk, hogy a jelenlegi nehéz körülmények között is helytálljunk, s úgy pozicionáljuk magunkat, hogy magasabb szinten tudjunk teljesíteni a jövőben.”
Hamis bankjegyek áraszthatják el az országot
