Támogatná a MIÉP a BKV-t

Szanálási csomagként 25-26 milliárd forintos támogatási összeget javasol a fővárosi MIÉP jövő év februárjában a Budapesti Közlekedési (BKV) Rt. részére – jelentette be tegnap Bánovics Tamás képviselő. A frakció egyben felszólítja Demszky Gábor főpolgármestert, számoljon el a vesztes metróper kapcsán, mennyi közpénzt fordított a főváros perköltségre és ügyvédi jutalékra.

2001. 12. 19. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bánovics Tamás szerint képviselőcsoportjuk, ellentétben az MSZP-vel, nem olyan támogatást javasol a közlekedési társaságnak, amellyel kampányolni lehet, hanem egy részletes szanálási tervet terjesztenek be. A források fedezetéül a 4-es metróra félretett mintegy 30 milliárd forintot jelölik meg. Bánovics Tamás megjegyezte: a BKV-nál jelenleg a szükséges járműfelújításoknak csupán az egyharmada valósul meg. Erre a célra legkevesebb 36 milliárd forintot kellene költenie a vállalatnak. A MIÉP által javasolt 26 milliárd forintos keretösszegből egyaránt lehetne fordítani az eszközpark felújítására és állagmegóvására is – tette hozzá a városatya.
Zsinka László frakcióvezető élesen bírálta Demszky Gábor főpolgármestert, aki pluszfeltételeket támasztott Fónagy János közlekedési miniszternek a közös budapesti bérlet bevezetésével kapcsolatban.
– Az előzetes várakozásokkal ellentétben úgy néz ki, mégsem vezethetik be január 1-jétől az agglomerációban is érvényes bérletet, s ezért kizárólag Demszky Gábor a felelős – hangsúlyozta Zsinka László. A képviselő kifejtette azt is, hogy a vesztes metróper kapcsán fillérre pontosan el kívánják számoltatni a főpolgármestert, mennyi közpénzt költött el a városvezetés perköltségekre és ügyvédi munkadíjakra. A kifizetett összeg valószínűsíthetően a 100 millió forintot is eléri – mondta.
Marsi Péter Pál frakcióvezető arról tájékoztatott, hogy mégsem szűnik meg a 41-es villamos. A Móricz Zsigmond körtérről Rózsavölgyön keresztül Kamaraerdőig közlekedő járatról olyan információk terjedtek el ugyanis, hogy a BKV felszedi pályája síneit, s autóbusz-közlekedésre alkalmas úttá alakítja át. Marsi Péter Pál a Rózsavölgy Egyesület megkeresésére interpellációt nyújtott be Demszky Gáborhoz, aki válaszában azt közölte a MIÉP-es képviselővel, hogy a közlekedési társaság ugyan valóban foglalkozott a villamos autóbusszal történő felváltásával, ám a 41-es járat mégsem szűnik meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.