Az állam megveszi az M5-ös pályát?

2002. 02. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavasszal, ahogy az időjárás engedi, az ország 43 pontján kezdődnek, illetve folytatódnak az útépítések, 304 milliárd forintos költséggel – közölte a hét végén a borsodi Járdánházán Fónagy János közlekedési miniszter. Az MTI jelentése szerint a miniszter szólt arról, hogy 2006-ig valamennyi autópálya eléri a határokat. Az ismertetett tervek szerint ugyaneddig megépül az M3-as autópályát Emődtől Miskolccal összekötő M30-as gyorsforgalmi út és a hozzá tartozó miskolci körgyűrű. Az M3-as Füzesabony–Polgár közötti szakaszán november végén indulhat a forgalom, majd folytatódik az építkezés az ukrán és a román határig. Megkezdődik négy új Duna-híd építése; kettő az M0-son, egy-egy pedig Szekszárdnál és Dunaújvárosnál.
Fónagy János – megerősítve a lapunkban korábban közétett információkat – közölte: előrehaladott tárgyalások folynak az M5-ös orsztrák–francia kezelésben lévő autópálya-szakasz kivásárlására; az ügylet értéke szerinte elérheti a százmilliárd forintot. Reményét fejezte ki, hogy megállapodás esetén magyar beruházásban és kivitelezésben azonnal folytatható lesz az M5-ös a határig, szerbiai és horvátországi leágazással. Úgy vélte, hogy a további építkezéseket többségében magyar vállalkozókkal kell kiviteleztetni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.