Péterffy Gábor, a Budapest Airport (BA) szóvivője megerősítette: korábban felvetődött ugyan, hogy a nyári csúcsok enyhítése érdekében az 1-es terminált is alkalmassá teszik a nagyobb utasszámú gépek fogadására, a forgalom növekedése azonban az elmúlt egy-két évben megtorpant. A másik két terminál – a 2A és a 2B – kapacitása 5,5 millió utas kiszolgálására elég, bár számítások szerint évente ennél több utas is gond nélkül igénybe veheti a terminálokat. A múlt esztendőt megelőzően évente 8-10 százalékkal növekedett a Ferihegyi repülőtér utasforgalma. A forgalom bővülése azonban lelassult, sőt tavaly 4,8 millió utas fordult meg Ferihegyen, megközelítően ugyanannyi, mint a megelőző évben – tette hozzá a szóvivő.
Az 1-es terminál így továbbra is a kisgépes forgalmat és a cargo- szállításokat bonyolítja, és helyet ad a kormányvárónak. A terminálon tavaly decemberben adták át a felújított, magas színvonalú szolgáltatást nyújtó kisgépes terminált: a beruházás 230 millió forintba került. A terminálon tavaly 14 ezer utas fordult meg. A BA tulajdonában és a Malév üzemeltetésében lévő kormányvárót most újítják fel. A beruházás több tízmillió forintos költségét a légitársaság és a Budapest Airport közösen állja. A terminálról évente átlagosan 25-50 kormánygép indul, illetve érkezik. Az 1-es terminál a jövőben is tartalékfunkciót lát el, és az épületet irodaházként hasznosítják.
***
HATVANÉVES ÁTÉPÍTÉS. A Ferihegyi repülőtér 1-es termináljának építési munkálatai 1942-ben kezdődtek. A bázist 1943-ban helyezték üzembe; 1947-ben dőlt el véglegesen, hogy a polgári repülés számára újjáépítik. Bár a mintegy másfél millió utas kiszolgálására tervezett terminál kezdetben modernnek számított, a 80-as évekre elavult. A repülőtér üzemeltetését az 1973-ban megalakult Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság vette át. Ferihegy utasforgalma 1974-ben már elérte az egymilliót.
Tovább nőtt az oroszországi robbanás halottainak száma
