Beruházássorozat a Ferihegy 1-en

A következő egy-két évben nem várható, hogy Ferihegy 1-es terminálját bekapcsolják a menetrend szerinti vagy charterforgalomba, a terminál fejlesztésére azonban több száz millió forintot fordítottak a múlt évben.

MTI
2002. 02. 18. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Péterffy Gábor, a Budapest Airport (BA) szóvivője megerősítette: korábban felvetődött ugyan, hogy a nyári csúcsok enyhítése érdekében az 1-es terminált is alkalmassá teszik a nagyobb utasszámú gépek fogadására, a forgalom növekedése azonban az elmúlt egy-két évben megtorpant. A másik két terminál – a 2A és a 2B – kapacitása 5,5 millió utas kiszolgálására elég, bár számítások szerint évente ennél több utas is gond nélkül igénybe veheti a terminálokat. A múlt esztendőt megelőzően évente 8-10 százalékkal növekedett a Ferihegyi repülőtér utasforgalma. A forgalom bővülése azonban lelassult, sőt tavaly 4,8 millió utas fordult meg Ferihegyen, megközelítően ugyanannyi, mint a megelőző évben – tette hozzá a szóvivő.
Az 1-es terminál így továbbra is a kisgépes forgalmat és a cargo- szállításokat bonyolítja, és helyet ad a kormányvárónak. A terminálon tavaly decemberben adták át a felújított, magas színvonalú szolgáltatást nyújtó kisgépes terminált: a beruházás 230 millió forintba került. A terminálon tavaly 14 ezer utas fordult meg. A BA tulajdonában és a Malév üzemeltetésében lévő kormányvárót most újítják fel. A beruházás több tízmillió forintos költségét a légitársaság és a Budapest Airport közösen állja. A terminálról évente átlagosan 25-50 kormánygép indul, illetve érkezik. Az 1-es terminál a jövőben is tartalékfunkciót lát el, és az épületet irodaházként hasznosítják.
***
HATVANÉVES ÁTÉPÍTÉS. A Ferihegyi repülőtér 1-es termináljának építési munkálatai 1942-ben kezdődtek. A bázist 1943-ban helyezték üzembe; 1947-ben dőlt el véglegesen, hogy a polgári repülés számára újjáépítik. Bár a mintegy másfél millió utas kiszolgálására tervezett terminál kezdetben modernnek számított, a 80-as évekre elavult. A repülőtér üzemeltetését az 1973-ban megalakult Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság vette át. Ferihegy utasforgalma 1974-ben már elérte az egymilliót.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.