Túlnyomórészt nappal végzik a munkálatokat. A vágányzári és forgalmi kötöttségek miatt azonban március 4. és 12. között éjszaka is kotrógépekkel, gépkocsikkal és vasúti munkagépekkel dolgoznak a munkások.
Május 21. és július 22. között átépítik a Rákos–Rákoshegy állomásközt is. A menetrend szerint közlekedő vonatokat nem lehet elterelni, ezért ezen a nyílt szakaszon is lesznek zajos éjszakai munkák, május 21. és június 3., valamint június 22. és július 2. között. A Helikopter úton forgalmi dugók várhatók, mert ezt az utat a kivitelező cég teljes hosszában fogja használni. A vasúti átjárót lezárják, ez alatt az idő alatt a 90-es és 80-as buszok útvonala változik, és forgalomeltérések lesznek. Mindez nagy megpróbáltatást jelent a XVII. kerületben élők számára. A munkálatok zaja az Akadémia-Újtelepiek közül elsősorban az 545/A utcában lakók, a rákoshegyiek, illetve a Madárdombnak a vasúthoz közeli utcáiban élők idegeit teheti próbára. „Kárpótlást” jelenthet viszont az, hogy az átépítés után a megújult vasútállomás, váróterem és peron mellett korszerűbb vasúti sínekkel, kultúráltabb és kisebb zajszinttel működő vasúti közlekedésre számíthatnak a kerület lakói.
Várhatóan megépül a régóta igényelt Madárdomb és a Kép utca közötti járda összekötő szakasza, a vasúti gyalogos átjáró is, biztonságosabbá téve így a síneken való közlekedést. Erre azért is van már nagy szükség, mert a Madárdombon élő gyermekek ezen a járdán jutnak el a Kép utcai iskolához.
Múlt évben a felújítások alatt a lakosság nem volt felkészítve a nagyon hangos átépítésekre, ezért sokan panaszkodtak. Idén az önkormányzat és a kivitelező cég az átépítés ideje alatt a lakosság megértését és türelmét kéri, az autósoknak pedig az elkerülőút használatát javasolja. Feltehetően nem sokan tudják hasznosítani azt a tanácsot, hogy akit a zaj túlságosan zavar, költözzön el erre az időre.
Guardiola kirugdalná a játékosait, pedig a City kiütéssel nyitott
