Folyószámlás ügyintézés az internetről

Az internetes bankszolgáltatásokat használók száma 2001-ben a lakosság körében 2,3-szorosára, a vállalati körben 58 százalékkal nőtt. A tavalyi esztendő végén 1,6 millió 14 év feletti magyar állampolgár fért hozzá a világhálóhoz.

2002. 02. 18. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Webigen Rt., a Sun Microsystems Magyarország és a GKI tavaly a negyedik negyedévben végzett felmérést a pénzügyi szektorban, amelynek adatai alapján 2001 decemberében csaknem 150 ezer lakossági és 19 700 vállalati ügyféllel rendelkezett az interneten, folyószámla-szolgáltatást nyújtó hat nagy bank. Banki várakozások szerint 2002-ben a lakossági internetes ügyfelek száma 75 százalékkal, a vállalati ügyfelek száma 50–60 százalékkal bővül.
A bankok az idén tovább kívánják bővíteni az interneten keresztül elérhető banki szolgáltatások körét, és javítanák a minőséget is. A tanulmány rámutat, hogy a mobiltelefonos banki szolgáltatásokat igénybe vevő lakossági ügyfelek száma tavaly 2,5-szeresére nőtt, a vállalati ügyfelek száma pedig megötszöröződött.
Az elemzésben részt vevő biztosítók 2001-ben összes díjbevételük elhanyagolható hányadát szerezték interneten keresztüli eladásokból. Várakozásaik szerint az idén ez az arány néhány biztosító esetében elérheti az egy százalékot, de az is inkább lakossági értékesítésből, nem pedig a vállalati ügyfelek köréből tevődik ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.