A Webigen Rt., a Sun Microsystems Magyarország és a GKI tavaly a negyedik negyedévben végzett felmérést a pénzügyi szektorban, amelynek adatai alapján 2001 decemberében csaknem 150 ezer lakossági és 19 700 vállalati ügyféllel rendelkezett az interneten, folyószámla-szolgáltatást nyújtó hat nagy bank. Banki várakozások szerint 2002-ben a lakossági internetes ügyfelek száma 75 százalékkal, a vállalati ügyfelek száma 50–60 százalékkal bővül.
A bankok az idén tovább kívánják bővíteni az interneten keresztül elérhető banki szolgáltatások körét, és javítanák a minőséget is. A tanulmány rámutat, hogy a mobiltelefonos banki szolgáltatásokat igénybe vevő lakossági ügyfelek száma tavaly 2,5-szeresére nőtt, a vállalati ügyfelek száma pedig megötszöröződött.
Az elemzésben részt vevő biztosítók 2001-ben összes díjbevételük elhanyagolható hányadát szerezték interneten keresztüli eladásokból. Várakozásaik szerint az idén ez az arány néhány biztosító esetében elérheti az egy százalékot, de az is inkább lakossági értékesítésből, nem pedig a vállalati ügyfelek köréből tevődik ki.
Rapid Extra: Zelenszkij szokatlanul békülékeny hangot ütött meg + videó
